Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Mercedesa Klasy B
Od momentu premiery w 2005 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie już ponad milion egzemplarzy Klasy B. Szczególną popularnością cieszy się w Niemczech i w Chinach. Około 30 proc. jego nabywców jeździło wcześniej autem innej marki. Już niebawem do oferty dołączą dwie nowe wersje modelu.
Klasa B cieszy się wzięciem również wśród nabywców flotowych. W 2013 roku po raz kolejny została wybrana Firmowym Samochodem Roku (Corporate Car of the Year). Obecnie najpopularniejsze są benzynowe i wysokoprężne odmiany B 180 - na każdą z nich przypada około 30 proc. sprzedaży. Co druga Klasa B ma na pokładzie nawigację i system multimedialny. Klienci chętnie decydują się także na pakiet Night oraz biksenonowe reflektory.
Mercedes-Benz wprowadził na rynek Klasę B w 2005 roku. Jest drugim po Klasie A kompaktowym modelem spod znaku trójramiennej gwiazdy. Do jego budowy posłużyła przednionapędowa platforma o "kanapkowej" strukturze.
Najmocniejsza odmiana B 200 Turbo napędzana była 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 193 KM. Na bazie pierwszej generacji modelu powstał jednak jeszcze mocniejszy prototyp, i to z napędem na tylną oś - B 55 AMG. Otrzymał on 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 387 KM, 7-biegową przekładnię automatyczną, a także wzmocnione hamulce oraz 18-calowe obręcze.
W 2011 roku do sprzedaży trafiła druga generacja Klasy B, zbudowana na całkiem nowej platformie, z której później skorzystały kolejne kompaktowe modele ze Stuttgartu – Klasa A, CLA oraz GLA.