Ponad 13 proc. wzrost sprzedaży aut dostawczych
W ubiegłym roku w Polsce sprzedano 39 781 samochodów dostawczych, o 13,4 proc. (4 688 sztuk) więcej niż rok wcześniej - podał instytut Samar monitorujący rynek.
Wzrost sprzedaży odnotowało 12 (spośród 19) marek, oferujących pojazdy użytkowe na polskim rynku.
Pozycję lidera utrzymał Fiat, do którego należy 20,3 proc. polskiego rynku. Sprzedał on 8 090 pojazdów, o 2,1 proc. więcej niż w roku poprzednim.
Na drugim miejscu umocnił się Renault, który sprzedał 5 373 auta, o 50 proc. więcej niż w 2005 r. Udział tej marki w polskim rynku zwiększył się, w ciągu roku z 10,2 do 13,5 proc.
Trzecie miejsce zajmuje Volkswagen ze sprzedażą 5 049 aut (spadek o 3,4 proc.). Do VW należy obecnie 12,7 proc. rynku.
Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Ford - 3 554 sprzedane auta (spadek o 1,8 proc.), Peugeot - 2 809 (wzrost o 8,85 proc.), Mercedes - 2 621 (2,6 proc. wzrostu), Citroen - 2 485 (wzrost o 46,4 proc.), Opel - 2 387 (spadek o 1,1 proc.), Nissan - 1 595 (wzrost o 270,9 proc.), Intrall - 1 449 (spadek o 15,9 proc.).