Pompa olejowa wyeliminowała Kościuszkę
Uszkodzenie pompy olejowej, które doprowadziło do zatarcia silnika, wyeliminowało Michała Kościuszkę (Mitsubishi Lancer Evo X) z walki o zwycięstwo w rywalizacji PWRC (samochody produkcyjne) w Rajdzie Argentyny, piątej rundzie mistrzostw świata.
Polak stracił prowadzenie w klasyfikacji generalnej PWRC na rzecz Meksykanina Benito Guerry (Mitsubishi Lancer Evo X) i jest obecnie drugi z dorobkiem 40 pkt. Guerra ma komplet 50 pkt wywalczony za zwycięstwa w Meksyku i Argentynie.
Pech dopadł polską załogę drugiego dnia rajdu, gdy z powodu problemów technicznych z samochodem nie wystartowała do 10. odcinka specjalnego. W serwisie mechanicy nie byli w stanie auta naprawić, dlatego krakowianin nie skorzystał w niedzielę z systemu superally i zakończył udział w zawodach.
- Do dziewiątego odcinka prowadziliśmy w rajdzie i realizowaliśmy przyjętą taktykę, starając się jak najbardziej oszczędzać samochód. Ale tegoroczny rajd, liczący ponad 500 kilometrów oesowych, był bardzo ciężki, przebiegał częściowo po trasie Rajdu Dakar. Dla samochodów sprinterskich przejazd przez takie offroadowe drogi stanowił olbrzymie ryzyko uszkodzenia zawieszenia, silnika lub osprzętu. Taka "przygoda" przydarzyła się nam, nie miałem szans na kontynuowanie jazdy - powiedział Kościuszko po zakończeniu rajdu.
O spadku ciśnienia oleju w silniku załoga zawiadomiła serwis już w trakcie przejazdu ósmego OS-u. Inżynier teamu zdecydował, że mogą przejechać jeszcze jeden, zwracając szczególną uwagę na pracę silnika. Do mety udało się jeszcze dojechać, ale później Lancera trzeba było wziąć na hol.
- Samochód został ściągnięty do strefy serwisowej. Silnik się zatarł z powodu uszkodzenia pompy. Musieliśmy przejechać po jakimś kamieniu, nie było żadnego skoku. Gdyby wgniecenie było kilka centymetrów dalej, nie byłoby problemu. Teraz taktyka na resztę sezonu może być tylko jedna, trzeba wygrać wszystkie pozostałe rajdy. To zadanie trudne, ale wykonalne - dodał Kościuszko.
W planie startowym załoga ma w tym sezonie jeszcze trzy rajdy - Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Pierwszy z nich, asfaltowy w Niemczech, będzie rozegrany w dniach od 24 do 26 sierpnia.