Polski udział w budowie Opla Adama
Gliwicka fabryka Nexteer Automotive do końca tego roku wyprodukuje m.in. niemal 70 000 układów kierowniczych, przeznaczonych dla nowego modelu koncernu GM - Opla Adama. To jeden z efektów wartych ok. 200 mln zł inwestycji koncernu w Polsce.
Jak poinformował w czwartek Piotr Dembiński z biura prasowego Nexteer Automotive Poland, układy ze wspomaganiem elektrycznym przy kolumnie kierowniczej powstają na nowej, specjalnie w tym celu stworzonej linii produkcyjnej. Zanim ruszyła ich seryjna produkcja, w 2012 r. zakończono etap testowy, w ramach którego powstało 5 000 egzemplarzy tych mechanizmów.
Wdrożenie testowej produkcji nowych układów EPS (Electric Power Steering, czyli ze wspomaganiem elektrycznym) rozpoczęto w gliwickiej fabryce niemal rok temu, jako projekt wchodzący w skład wartych prawie 200 mln zł inwestycji koncernu. Nakłady te mają służyć przede wszystkim zwiększeniu zdolności produkcyjnych, związanych z nowymi zamówieniami.
- Rozpoczęcie masowej produkcji to element strategii inwestycyjnej Nexteer Automotive w Europie, polegającej na konsekwentnym rozwijaniu zakładów w Gliwicach i Tychach. Wiąże się także ze zwiększonym zainteresowaniem koncernów motoryzacyjnych technologią EPS, gwarantującą wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakości, przy znacznym spadku poziomu emisji CO2 oraz zredukowaniu zużycia paliwa - wskazał prezes Nexteer Rafał Wyszomirski. Przedstawiciele firmy Nexteer wskazują na rosnącą popularność układów EPS - alternatywnych dla tradycyjnych, hydraulicznych rozwiązań. Ich walorami są: poprawa bezpieczeństwa jazdy i właściwości jezdnych, a także pozytywny wpływ na środowisko dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Koncern przewiduje, że pod koniec obecnej dekady elektryczne układy kierownicze będzie otrzymywała ponad połowa samochodów na świecie.
Poza układami ze wspomaganiem elektrycznym, działająca od sześciu lat gliwicka fabryka Nexteer wytwarza też kolumny kierownicze oraz układy ze wspomaganiem hydraulicznym. Wraz z drugą polską fabryką koncernu w Tychach, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie.