VW Golf – król polskich „używek”
Po raz kolejny, Internetowym Samochodem Roku w kategorii aut używanych został VW Golf. W ubiegłym roku w serwisie otomoto.pl odnotowano aż 1,2 mln zapytań właśnie o ten model. Nieco mniej o VW Passata (ok. 1 mln), a Audi A4 szukano prawie 0,8 mln razy. Kolejne miejsca na liście zajęły: BMW serii 3, Opel Astra, Audi A6, VW Polo, Mercedes klasy E, Skoda Octavia i Ford Focus.
- Wśród dwudziestu najczęściej wyszukiwanych modeli samochodów, aż 18 to produkty niemieckie. To kolejny rok dominacji samochodów zza naszej zachodniej granicy, zwłaszcza marki i grupy VW – mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro.
W zestawieniu ilustrującym najczęściej wyszukiwane marki samochodów przewaga pojazdów z Niemiec jest wprawdzie mniejsza, ale nadal wyraźna. W 2011 roku użytkownicy serwisu otoMoto.pl ponad 5 mln razy zapytali o pojazdy marki VW. Duże zainteresowanie odnotował także Mercedes-Benz (4,2 mln) i BMW (3,6 mln). Polacy zainteresowani byli także markami takimi jak Audi, Opel, Toyota, Ford, Renault, Skoda i Nissan.