| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/18004/fiat-linea_02.jpeg',550,412) ) |
| --- | Od 6 do 8 lipca w salonach dealerskich Fiata swój komercyjny debiut mieć będzie Fiat Linea. Aż szkoda, że to piękne auto wchodzi na rynek w okresie, w którym nie ma prawie szans na satysfakcjonująca sprzedaż…
W ciągu ostatnich kilku lat producenci przyzwyczaili nas do funkcjonalnych 3-bryłowych sedanów powstałych na hatchbackach segmentu C. Siena/Albea powstała na bazie Punto, czy Thalia powstała na bazie Clio – modele postrzegane jako brzydkie, kupowane były przez niezasobnych klientów dysponujących pieniędzmi wystarczającymi na zakup auta małego, ale pożądających auta dużego, pakownego. Doklejony, wysoki bagażnik o pojemności około 500 litrów skłonił niejedną rodzinę do zakupu Renault Thalii, czy Fiata Sieny. Największą wadą tych aut była ich… niezaprzeczalna, niemożliwa do ukrycia szpetota.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/18004/fiat-linea_04.jpeg',550,413) ) |
| --- | Największym więc chyba walorem trafiającej właśnie do salonów dealerskich Linei jest jej uroda. Bryłę cechuje lekkość i harmonia. Niejeden kawaler nieobciążony przywilejem wożenia na wakacje całej rodziny może chcieć posiąść takie auto. Producent z dumą informuje, że wdzięk Linei nie jest jej jedynym walorem. Auto mierzy 4,56 metra długości, 1,73 m szerokości, 1,5 m wysokości z rozstawem osi 2,6 m, co jest rezultatem ponad standard obowiązujący w tej klasie. Bagażnik ma pojemności 500 litrów.
W momencie premiery rynkowej dostępny będzie silnik benzynowy (1.4 o mocy 77 KM) i turbodiesel (1.3 Multijet 16v o mocy 90 KM), obydwa połączone z manualnymi, pięciobiegowymi skrzyniami biegów. Klienci będą mieli do wyboru cztery wersje wyposażenia (Fresh, Active, Dynamic i Emotion) i 11 kolorów nadwozia. W momencie premiery handlowej Fiat oferuje nabywcom trzyletnią gwarancję z limitem przebiegu 1 miliona kilometrów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/18004/fiat-linea_460.jpeg',460,240) ) |
| --- | Na końcu, ceny. Za najtańszą wersję 1,4 Fresh zapłacić trzeba 39990 zł, czyli niewiele więcej, niż za Punto. Najtańszy diesel (w tej samej wersji wyposażenia) jest o równo 10 tys droższy (49990 zł). Najdroższa wersja wyposażenia modelu auta napędzanego bardzo nowoczesnym, doładowanym silnikiem 1,4 T-Jet o mocy 120 KM kosztować będzie 63990 zł, zaś najbardziej luksusowo wyposażony diesel aż 70990 zł.
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Fiat Linea jest bardzo efektowny, funkcjonalny i nowoczesny, a przy tym jego cena nie przyprawia o zawrót głowy. Cóż z tego, jeśli dealerzy z rozpaczą informują, że relatywnie tanich aut sprzedaje się tyle, co kot napłakał. Zamiast kupować nowe auta segmentu C, polscy klienci częściej wybierają paroletnie auto klasy średniej, lub wyższej. Nawet jednak bez chęci zakupu Linei warto pofatygować się w ten weekend do salonów Fiata – choćby po to, by przekonać się, że można skonstruować auto jednocześnie piękne i funkcjonalne.
Wojciech Łazarowicz