Polska premiera nowego Fiata 500L Trekking
Na polski rynek wkracza nowa odmiana Fiata 500L - Trekking. Auto ma być połączeniem miejskiego charakteru z akcentami off-roadowymi.
Głównymi cechami charakterystycznymi są rasowy wygląd, wysokie zawieszenie, zderzaki ze specjalnymi płytami osłonowymi, 17-calowe felgi o wzorze rombowym, satynowane klamki zewnętrzne drzwi oraz boczne listwy ochronne nadwozia ze stalowymi wstawkami. Wyposażenie standardowe obejmuje takie elementy jak "inteligentny" napęd na przednie koła Traction+, klimatyzację manualną, 6 poduszek powietrznych, systemy dynamicznej kontroli skrętu oraz zapobiegania dachowaniu, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Uconnect i 5-calowym ekranem dotykowym, kierownicę skórzaną czy tempomat.
Fiat 500L Trekking oferowany jest z dwoma silnikami benzynowymi - 1,4 16V (95 KM) i 0,9 TwinAir (105 KM). Pierwszy z nich rozpędza się do "setki" w 13,2 s, jego prędkość maksymalna to 165 km/h a średnie zużycie paliwa - 6,4 l/100 km, w drugim parametry te wynoszą odpowiednio 12,6 s, 173 km/h oraz 5,1 l/100 km. Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostkę 1,3 MultiJet II 16V (85 KM/ 15,3 s/ 160 km/h, 4,3 l/100 km) oraz 1,6 MultiJet II 16 V (105 KM/ 12,0 s/ 175 km/h, 4,7 l/100 km). Warto zaznaczyć, że motor 1,3 MultiJet II 16V dostępny jest też z automatyczną skrzynią biegów Dualogic.
Wspomniany układ napędowy Traction+ pozwala na poprawienie właściwości trakcyjnych na nierównym czy śliskim podłożu i jest zarazem mniej kosztowny niż konwencjonalny napęd 4x4. Traction+ oparty jest na strukturze zaawansowanego systemu stabilizacji jazdy i korzysta ze specjalnych algorytmów zarządzania układem hamulcowym, aby niejako naśladować działanie elektromechanicznego dyferencjału samoblokującego. System aktywowany jest przyciskiem na desce rozdzielczej i działa w zakresie prędkości jazdy do 30 km/h.
Konstruktorzy zadbali elementy podnoszące bezpieczeństwo. Struktura "klatki bezpieczeństwa" oraz podwójne słupki przednie zaprojektowane są zgodnie z wymogami przepisów obowiązujących w USA w zakresie odporności na kolizje oraz specyfikacji wymiarowej materiałów konstrukcyjnych karoserii samochodowych. Standardem są systemy ABS, BAS i ESC, zaś opcjonalnie pojazd można doposażyć w "City Brake Control" zapobiegający kolizjom przy niskich prędkościach w mieście.
Klienci będą mogli zamówić specjalnie dedykowane wersji Trekking akcesoria Mopar - np. komplety kalkomanii nadwozia, satynowane listwy dekoracyjne pokrywy komory silnikowej, maty podłogowej czy oryginalne felgi w kolorze grafitowym. Na rynku polskim ceny pojazdu rozpoczynają się od 63 490 zł (1,4 16 V 95 KM), 65 490 zł (0,9 TwinAir), 67 990 zł (1,3 MultiJet II 85 KM), 71 990 zł (1,3 MultiJet II 85 KM Dualogic) oraz 73 990 zł (1,6 MultiJet II 105 KM). Są to ceny promocyjne, obowiązujące na czas premiery modelu.
Źródło: Fiat
ll/moto.wp.pl