Trwa ładowanie...

Polska piątym największym rynkiem zbytu dla Mitsubishi w Europie

Polska piątym największym rynkiem zbytu dla Mitsubishi w EuropieŹródło: zdjęcie producenta
d47b1wx
d47b1wx

W 2014 r. Mitsubishi w Europie sprzedało 136 928 samochodów, o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Co ciekawe, Polska jest piątym największym rynkiem zbytu dla marki na Starym Kontynencie.

Najwięcej Mitsubishi w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedało się w Niemczech (24 974 sztuki, wzrost o 14 proc.). Na kolejnych miejscach plasują się Wielka Brytania (22 793, +52 proc.), Izrael (13 154, +108 proc.), Holandia (12 074, spadek o 2 proc.), Polska (6 632, +77 proc.), Hiszpania (6 147, +51 proc.), Norwegia (5 843, spadek o 7 proc.), Szwecja (5 778, +77 proc.), Turcja (5 428, +6 proc.) i Francja (5 106, spadek o 3 proc.).

Najpopularniejszym modelem Mitsubishi był Outlander (36 617 sztuk, w tym 19 980 w wersji PHEV. Druga lokata należy do ASX (36 702 sztuki, wzrost o 33 proc.), trzecia do tzw. „Global Small” (Space Star/Mirage i Attrage, 30 982 sztuki, wzrost o 66 proc.), czwarta do L200 (18 371, wzrost o 11 proc.) a piąta do Pajero/Montero/Shogun (6 491, wzrost o 26 proc.).

Szans na podtrzymanie dobrej passy przedstawiciele Mitsubishi upatrują w premierze nowych modeli, w tym całkowicie odmienionego pickup L200. Japoński producent zamierza również wprowadzić w życie inne projekty, o których dowiemy się w późniejszym czasie.

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

d47b1wx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47b1wx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj