Polska piątym największym rynkiem zbytu dla Mitsubishi w Europie
W 2014 r. Mitsubishi w Europie sprzedało 136 928 samochodów, o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Co ciekawe, Polska jest piątym największym rynkiem zbytu dla marki na Starym Kontynencie.
Najwięcej Mitsubishi w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedało się w Niemczech (24 974 sztuki, wzrost o 14 proc.). Na kolejnych miejscach plasują się Wielka Brytania (22 793, +52 proc.), Izrael (13 154, +108 proc.), Holandia (12 074, spadek o 2 proc.), Polska (6 632, +77 proc.), Hiszpania (6 147, +51 proc.), Norwegia (5 843, spadek o 7 proc.), Szwecja (5 778, +77 proc.), Turcja (5 428, +6 proc.) i Francja (5 106, spadek o 3 proc.).
Najpopularniejszym modelem Mitsubishi był Outlander (36 617 sztuk, w tym 19 980 w wersji PHEV. Druga lokata należy do ASX (36 702 sztuki, wzrost o 33 proc.), trzecia do tzw. „Global Small” (Space Star/Mirage i Attrage, 30 982 sztuki, wzrost o 66 proc.), czwarta do L200 (18 371, wzrost o 11 proc.) a piąta do Pajero/Montero/Shogun (6 491, wzrost o 26 proc.).
Szans na podtrzymanie dobrej passy przedstawiciele Mitsubishi upatrują w premierze nowych modeli, w tym całkowicie odmienionego pickup L200. Japoński producent zamierza również wprowadzić w życie inne projekty, o których dowiemy się w późniejszym czasie.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl