Trwa ładowanie...
d2xqs7l
25-06-2014 21:05

Polscy i holenderscy przewoźnicy podpisali umowę o współpracy

d2xqs7l
d2xqs7l

Polscy i holenderscy przewoźnicy drogowi zawarli w środę w Poznaniu umowę o współpracy. Chcą wspólnie walczyć w Brukseli m.in. o złagodzenie reżimu pracy kierowców. Dokument podpisali w obecności niderlandzkiej pary królewskiej.

Król Wilhelm Aleksander i królowa Maxima zakończyli w środę dwudniową wizytę w Polsce. Królewska para do Poznania przyjechała, aby uczcić drugą rocznicę uruchomienia wahadłowego połączenia kolejowego między terminalem kontenerowym firmy Clip logistics, a portem w Rotterdamie. Połączenie to obsługiwane jest przez holenderską firmę ERS Railways. Przez dwa lata 800 pociągów przetransportowało ponad 25 tys. naczep.

Podczas wizyty pary królewskiej w stolicy Wielkopolski Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych (ZMPD) w Polsce oraz jego holenderski odpowiednik, TLN (Transport en Logistiek Nederland) podpisały umowę o współpracy.

Jak powiedział prezes ZMPD Jan Buczek PAP po podpisaniu dokumentu, "po 25 latach konkurowania ze sobą, przedsiębiorcy znaleźli pole do współpracy".

d2xqs7l

"Bardzo wiele decyzji dotyczących transportu drogowego zapada w Brukseli. Będziemy wspólnie występować w imieniu przewoźników holenderskich, polskich oraz europejskich" - dodał Buczek.

Pierwszym problemem do rozwiązania, jaki widzi Buczek, jest reżim pracy narzucony kierowcom samochodów ciężarowych i wysokie kary za łamanie przepisów dotyczących m.in. przekroczenia czasu pracy.

Królewska para wzięła również udział w podpisaniu aktu erekcyjnego pod budowę nowego terminala kolejowego firmy Clip w podpoznańskim Swarzędzu. Obiekt ma być gotowy w 2016 r. i będzie jednym z największych terminali intermodalnych w Polsce. Jego roczna przepustowość wyniesie 150 tys. TEU. TEU to jednostka równoważna jednemu kontenerowi o długości 20 stóp.

Jak powiedział PAP członek Zarządu Niderlandzko-Polskiej Izby Handlowej Paweł M. Posadzy, wiodącą branżą w kontaktach polsko-holenderskich jest logistyka.

d2xqs7l

"Logistyka jest głównym profilem firm holenderskich w Polsce. Holendrzy, jak żaden inny naród mają doświadczenie w tej branży i na początku lat 90. zaryzykowali, weszli na nasz rynek" - dodał Posadzy.

W samej Wielkopolsce liczbę firm z holenderskim kapitałem szacuje się na prawie 300.

Kolejowe połączenie Polski z Holandią jest konkurencją dla transportu drogowego. Pociąg pokonuje liczącą tysiąc kilometrów trasę w ok. 22 godziny. Obecnie terminal położony w podpoznańskim Swarzędzu ma pojemność 800 TEU, może dziennie obsłużyć dwa pełne składy pociągów i korzysta z niego ponad 100 firm. Obecnie tygodniowo ze Swarzędza wyjeżdża 5 pociągów.

d2xqs7l

Niderlandzka para królewska rozpoczęła dwudniową oficjalną wizytę w Polsce we wtorek. Goście odwiedzili Warszawę i Poznań. W środę, przed przyjazdem do Wielkopolski, król Wilhelm Aleksander wziął udział w zorganizowanym w Warszawie Polsko-Holenderskim Forum Gospodarczym. Była to pierwsza oficjalna wizyta holenderskiej pary królewskiej w Polsce. W 1997 roku wizytę w Polsce złożyła królowa Beatrycze, a w 2004 roku z wizytą w Holandii był prezydent Aleksander Kwaśniewski.

ZMPD jest największym polskim stowarzyszeniem transportu drogowego i zrzesza prawie 5 tys. przewoźników. TLN jest jedną z największych organizacji branży logistycznej.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj