Polscy dealerzy samochodów marzą o... Mazdzie
Polscy dealerzy są zadowoleni ze współpracy z importerami. Nie narzekają. Ale na pytanie, jaką markę chcieliby reprezentować, aż jedna czwarta odpowiada: Mazdę! Współpraca z tym importerem wydaje im się najbardziej satysfakcjonująca.
Dealerzy biorący udział w ankiecie pt. "IX Niezależne badanie satysfakcji dealerów samochodowych" zostali m.in. zapytani o to, czy stojąc przed ponownym wyborem autoryzacji, zdecydowaliby się po raz kolejny wejść we współpracę z importerem sprzedawanej przez siebie marki. Około 76 proc. podmiotów przyznaje, że powtórzyłoby swoją wcześniejszą decyzję.
Ankietowanym postawiono też pytanie o to, dealerem jakiej dowolnej marki chcieliby zostać, gdyby znowu mogli podjąć taką decyzję. Najbardziej pożądaną autoryzacją po raz drugi w 9-letniej historii badania została Mazda, która otrzymała aż 23 proc. wskazań. Na kolejnych miejscach listy ulokowała się natomiast Toyota oraz BMW.
Procentowa liczba dealerów, którzy ponownie, stojąc przed wyborem dowolnej autoryzacji, wybrałoby następujące marki (Top 10):
Źródło: IBRM Samar