Na wystawie pt. „Razzia” (wł. obława, nalot) Audi musem mobile zaprezentuje 14 policyjnych samochodów różnych marek, pochodzących z wielu epok historii motoryzacji.
Podczas gdy policja w USA dość wcześnie uznała samochód za doskonałe narzędzie do walki z przestępczością, władze policji niemieckiej przez długi czas kazały żandarmom i policjantom chodzić na patrole pieszo. Dopiero po I Wojnie Światowej także w Niemczech zmieniły się policyjne środki lokomocji. Z tej epoki pochodzi najstarszy eksponat na wystawie – skonstruowany w 1930 r. model Horch 400.
* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
Musiało minąć wiele lat, by samochód ostatecznie ugruntował swą pozycję w służbie, a policja zaczęła wysyłać na patrole pojazdy pochodzące z fabryk Auto Union GmbH oraz NSU Motorenwerke AG. Z tych czasów pochodzą prezentowane w muzeum DKW 1000 S z 1963 r., którego używała drogówka patrolująca autostrady w Munster w Westfalii oraz NSU Prinz 4 z 1964 r.
Inne pokazywane na wystawie samochody to: Volkswagen Typ 18 A (1949 r.) i Hanomag L 28 GruKW bus (1951 r.). Nie zabraknie też BMW 501, Porsche 356 (1964 r.), Audi 100 C1 (1971 r.) oraz służącego w Niemieckiej Republice Demokratycznej Wartburga 353 z 1983 r. Historię najnowszą reprezentować będą Audi 80 B4, A6 C4, A4 Avant, Lamborghini Gallardo Polizia oraz VW Scirocco z 2009 r. Ekspozycję uzupełnią motocykle NSU Quickly (1953 r.), NSU Supermax Polizei (1961 r.), Ducati 600 Desmo Polizia Urban (1983 r.) i enerdowski MZ ETZ 250 Volkspolizei (1985 r.).
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl