Polak szefem Chevroleta na północną Europę
Szef Chevrolet Poland, Andrzej Żelazny, został mianowany dyrektorem generalnym nowo utworzonego Regionu Europy Północnej amerykańskiej marki, w skład której wchodzą Polska, Szwecja oraz Finlandia.
Żelazny kierował polskim oddziałem Chevroleta od 2009 r. Wprowadzone zmiany mają stworzyć sprawniejszą i wydajniejszą strukturę organizacyjną w regionie, co ma przełożyć się na zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby klientów. W dalszej perspektywie czasu możliwe jest rozszerzenie organizacji o kolejne kraje.
W 2012 r. łączna sprzedaż Chevroleta w Finlandii, Polsce oraz Szwecji wyniosła 14 467 sztuk. Liderem spośród tych trzech państw jest Polska, w której nabywców znalazło 10 474 egzemplarzy (o 37 proc. więcej niż w 2011 r.). Przełożyło się to na udział w rynku do 3,18 proc. W ubiegłym roku na kupno Chevroletów zdecydowało się 2 862 Szwedów, czyli o 53 proc. niż w 2011 r. (udział w rynku na poziomie 0,88 proc.). W Finlandii sprzedano z kolei 1 131 aut tej marki.
Sukcesem Andrzeja Żelaznego niewątpliwie jest niemalże podwojenie sprzedaży i udziału w rynku od czasu, gdy zasiadł w fotelu dyrektora polskiego oddziału Chevroleta. W 2009 r. liczby te wynosiły odpowiednio 5 450 oraz 1,53 proc. Rozpoczął on karierę w GM w 1994 r. jako koordynator ds. gospodarki materiałowej w montowni Opla Astry na Żeraniu. Później pracował w niemieckiej centrali Opla jako kierownik zespołu wdrażającego europejski projekt serwisowy. Obejmował stanowiska dyrektora działu obsługi posprzedażowej i marketingu w Oplu, a następnie dyrektora sprzedaży i marketingu w Saabie i z czasem w Chevrolecie.
Źródło: Chevrolet
ll/moto.wp.pl