Trwa ładowanie...
25-03-2014 16:37

Polak będzie najmłodszy na niemieckim torze

Polak będzie najmłodszy na niemieckim torzeŹródło: Szymon Jasina
d6y8xdh
d6y8xdh

W dniu wyścigów Maciej Dreszer będzie miał 18 lat i 2 dni. Do tej pory najmłodszym zawodnikiem na torze Nürburgring był Niemiec Marcel Manthey, który w dniu swojego startu miał 19 lat i 48 dni. Największą bolączką kierowcy jest brak możliwości przejechania toru przed zawodami, nawet na fotelu pasażera. Przepisy Nürburgring w tym względzie są niezwykle surowe i zabraniają wjazdu na tor osobom poniżej 18 roku życia.

Drugą trudnością będzie 300 samochodów na starcie. Formuła wyścigu VLN Endurance dopuszcza taką liczbę aut i jak potwierdzają organizatorzy, do startu w 2014 roku przygotowuje się ponad 300 samochodów z kilkudziesięciu teamów. Będzie bardzo tłoczno. Nie wystarczy już dobrze pojechać i utrzymać się na torze, ale trzeba będzie uważać na inne samochody, ich manewry, wypadki, zamierzone zepchnięcia i przypadkowe pomyłki.

Macieja Dreszera do udziału w prestiżowych wyścigach międzynarodowych zaprosiła niemiecka grupa Doerr Motorsport, jedna z największych stajni wyścigowych w Europie. W tym sezonie Doerr Motorsport wystawi 12 samochodów wyścigowych, między innymi najnowszy model McLarena, Porsche GT3 RSR, BMW Z4 GTR. Maciej Dreszer pojedzie Toyotą GT86 w wersji pucharowej.

– aby uczcić przystąpienie Toyoty do serii wyścigowej VLN Endurance Championship, stworzona została odmiana modelu GT86 o nazwie Cup Edition. Tym bardziej cieszymy się, że już w tym roku wystartuje nią Maciej Dreszer – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. Produkcja tego modelu została ograniczona do zaledwie 86 sztuk.

– Przed startem samochód został gruntownie przebudowany w dziale motosportu koncernu Toyota – mówi Jakub Golec, znany kierowca wyścigowy i trener Maćka. – Jechałem już tym samochodem po Nürburgringu, bo ja dawno skończyłem 18 lat – uśmiecha się Kuba. Toyotę napędza 4-cylindrowy, 200-konny silnik w układzie bokser, o pojemności 1998 cm3. Samochód w wersji pucharowej wyposażony jest między innymi w telemetrię, satelitarny system GPS umożliwiający bieżące śledzenie pojazdu na tabletach i smartfonach, specjalne zawieszenie i układ hamulcowy, klatkę bezpieczeństwa, system gaśniczy i odcięcia prądu. Na zakrętach prowadzi się doskonale i nie ustępuje najnowszym Audi, BMW czy Porsche.

tb, moto.wp.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj