Polacy kupują coraz więcej luksusowych aut
W ubiegłym roku liczba sprzedanych w Polsce nowych luksusowych aut segmentu premium wzrosła, w porównaniu z rokiem 2006, o 33,05 proc. do 15 tys. 906 pojazdów - wynika z badań instytutu Samar.
Zaledwie dwie marki na 11 klasyfikowanych w tej grupie - Jaguar oraz Maybach - odnotowały spadek sprzedaży. Pozostałe miały wzrost - od 7,5 proc. (Cadillac) do 200 proc. (Corvette) - podali eksperci firmy Samar.
Liderem segmentu jest Mercedes; sprzedaż aut tej firmy w Polsce zamknęła się liczbą 3 tys. 661, o 24,35 proc. wyższą w porównaniu z rezultatami roku 2006. Udział firmy w segmencie wyniósł na koniec roku 23 proc.
Na drugiej pozycji znajduje się Volvo. 3 tys. 567 sprzedanych w 2007 r. samochodów to o 33,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Marka ma 22,4 proc. udziału w rynku aut segmentu premium.
Trzecia pozycja należy do Audi. Dealerzy tej marki sprzedali w naszym kraju 3 tys. 523 samochody, o 27,9 proc. więcej niż w roku 2006. Marka ma 22,15-proc. udziału w rynku.
Ścisłą czołówkę segmentu zamyka BMW z liczbą 3 tys. 257 sprzedanych aut (wzrost o 64,25 proc.). Dało to marce 20,48 proc. udziału w rynku.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Lexus - 748 sprzedanych aut (wzrost o 21,82 proc.), Saab - 490 (wzrost o 14,49 proc.), Porsche - 381 pojazdów (wzrost o 41,64 proc.), Jaguar - 232 (spadek o 8,30 proc.), Cadillac - 43 (7,5-proc. wzrost), Corvette - 3 (200-proc. wzrost), Maybach - 1 (spadek o 66,67 proc.).