Trwa ładowanie...
d1u6y09
11-01-2008 13:32

Polacy kupują coraz więcej luksusowych aut

d1u6y09
d1u6y09

W ubiegłym roku liczba sprzedanych w Polsce nowych luksusowych aut segmentu premium wzrosła, w porównaniu z rokiem 2006, o 33,05 proc. do 15 tys. 906 pojazdów - wynika z badań instytutu Samar.

Zaledwie dwie marki na 11 klasyfikowanych w tej grupie - Jaguar oraz Maybach - odnotowały spadek sprzedaży. Pozostałe miały wzrost - od 7,5 proc. (Cadillac) do 200 proc. (Corvette) - podali eksperci firmy Samar.

Liderem segmentu jest Mercedes; sprzedaż aut tej firmy w Polsce zamknęła się liczbą 3 tys. 661, o 24,35 proc. wyższą w porównaniu z rezultatami roku 2006. Udział firmy w segmencie wyniósł na koniec roku 23 proc.

Na drugiej pozycji znajduje się Volvo. 3 tys. 567 sprzedanych w 2007 r. samochodów to o 33,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Marka ma 22,4 proc. udziału w rynku aut segmentu premium.

d1u6y09

Trzecia pozycja należy do Audi. Dealerzy tej marki sprzedali w naszym kraju 3 tys. 523 samochody, o 27,9 proc. więcej niż w roku 2006. Marka ma 22,15-proc. udziału w rynku.

Ścisłą czołówkę segmentu zamyka BMW z liczbą 3 tys. 257 sprzedanych aut (wzrost o 64,25 proc.). Dało to marce 20,48 proc. udziału w rynku.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły marki: Lexus - 748 sprzedanych aut (wzrost o 21,82 proc.), Saab - 490 (wzrost o 14,49 proc.), Porsche - 381 pojazdów (wzrost o 41,64 proc.), Jaguar - 232 (spadek o 8,30 proc.), Cadillac - 43 (7,5-proc. wzrost), Corvette - 3 (200-proc. wzrost), Maybach - 1 (spadek o 66,67 proc.).

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj