Prócz mocniejszego napędu, Octavię TS 1200 wyróżniała dźwignia zmiany biegów umieszczona w podłodze. Kolejnymi zmianami we wnętrzu były zmodyfikowane fotele kierowcy i pasażera oraz wyskalowany do 160km/h prędkościomierz. Z zewnątrz indywidualność sportowej odmiany, ograniczała się do dyskretnych emblematów umieszczonych na pasie tylnym i przednich błotnikach.
Octavię TS 1200 wytwarzano przez dwa pełne sezony: 1962 i 1963, w których zbudowano odpowiednio 504 i 794 egzemplarze, tego niezwykle poszukiwanego dziś przez kolekcjonerów, modelu. W roku 1964 – ostatnim w historii klasycznej Octavii sedan – zmontowano jeszcze 8 sztuk TS-ek. Łącznie od roku 1960 powstało 2273 sztuk modeli TS oraz TS 1200.
Wzrost mocy z seryjnych 44 do 53KM pozwalał na osiągnięcie prędkości 80km/h, w wówczas zupełnie atrakcyjnym czasie 15 sekund.
Podobnie, jak wytwarzana od roku 1960 poprzedniczka, Octavia TS 1200 stała się prawdziwym hitem eksportowym i bardzo groźną sportową bronią tak w rękach kierowców fabrycznych jak i zagranicznych zawodników. Swój bojowy chrzest, w barwach teamu fabrycznego, przeszła na odcinkach Rajdu Monte Carlo 1962, więc jeszcze przed oficjalną premierą rynkową.
Po włączeniu odmiany do oferty marki, najwięcej egzemplarzy TS 1200 wysyłano do Szwecji i Norwegii, w mniejszych ilościach trafiały do odbiorców w RFN, Grecji, Bułgarii, Austrii, Francji, Holandii i Danii.