Trwa ładowanie...
Moto Target
26-05-2009 16:02

Podwójny sukces wyścigowego Scirocco

Podwójny sukces wyścigowego Scirocco
d18tafa
d18tafa

Volkswageny Scirocco zasilane gazem ziemnym i benzyną doskonale spisały się podczas najtrudniejszego długodystansowego wyścigu – 24-godzinnej rywalizacji na torze Nürburgring - odnosząc zwycięstwa w swoich klasach. Przed startem Volkswagen po raz pierwszy zaprezentował Scirocco R.

Scirocco GT24 – CNG z innowacyjną technologią EcoFuel, prowadzone przez Vaninę Ickx (B), Petera Tertinga (D), Klausa Niedzwiedza (D) i Thomasa Klenke (D) wygrało w kategorii pojazdów z alternatywnym napędem (AT), a w klasyfikacji generalnej znalazło się na 17 miejscu, wyprzedzając wiele mocniejszych samochodów.

Scirocco GT24 z silnikiem benzynowym młodego Jimmiego Johanssona (S), Floriana Grubera (D), Nickiego Thiima (DK) i Martina Karlhofera (A) zajęło dobrą 15 pozycję w klasyfikacji generalnej i wywalczyło trzecie z rzędu zwycięstwo dla Volkswagena w klasie samochodów z dwulitrowym silnikiem z turbodoładowaniem (SP3T). Altfrid Heger (D), Cheng Congfu (CN), Carlo van Dam (NL) i Franck Mailleux (F) znaleźli się na trzecim miejscu w klasie SP3T i na 20-tym w klasyfikacji generalnej. Scirocco napędzane gazem ziemnym, za którego kierownicą zasiadł Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg (D) a także Bernd Ostmann (D), Peter Wyss (CH) i John Barker (GB) ukończył wyścig na drugiej pozycji w klasie AT. Piąte Scirocco Carlosa Sainza (E), Dietera Deppinga (D), Wolfganga Kaufmanna (D) i Patricka Simona (D) mimo doskonałego początku nie ukończyło wyścigu z powodu wypadku.

Na legendarnej Północnej Pętli, przy doskonałej pogodzie, 235 tysięcy widzów mogło podziwiać nie tylko emocjonujący 24-godzinny wyścig, lecz także oglądać światową premierę nowego Scirocco R. Samochód dysponuje mocą 265 KM i jest najmocniejszym wariantem tego sportowego coupé. Scirocco R zaprezentowało się fanom zgromadzonym wzdłuż toru w górach Eifel podczas przejazdu przed startem wyścigu. Pod względem optycznym Scirocco R w dużej mierze przypomina stworzonego dla sportu motorowego Scirocco GT24: z przodu są to duże wloty powietrza w zderzaku, dzięki którym inżynierowie uzyskali optymalne chłodzenie silnika i hamulców, przedni spojler oraz reflektory biksenonowe. Z tyłu dominuje spojler na krawędzi dachu, o wiele większy, niż w modelu seryjnym a także czarny, błyszczący dyfuzor i chromowane podwójne końcówki układu wydechowego. Z boku w oczy rzucają się mocno wyprofilowane progi i specjalne, 18-calowe koła
ze stopu metali lekkich "Talladega".

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj