Podwójnie pojemne Doblo
*Fiat Doblo przeszedł właśnie lifting. Producent nie tylko zmienił nadwozie, ale przede wszystkim zmienił płytę podłogową. Dzięki temu auto jest większe i bardziej praktyczne. *
Nowy Fiat Doblo oferowany będzie w dwóch wersjach: MPV z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi i rozsuwanymi drzwiami oraz w odmianie Cargo, czyli formie mini vana.
Jak informuje producent, nowa płyta podłogowa Doblo to większy rozstaw osi. Wynosi on teraz blisko 2,8 m. Powiększenie podłogi auta to nie tylko więcej miejsca dla pasażerów, ale również większy bagażnik. Ma on teraz 790 litrów w wersji MPV. Ponadto VAN ma posiadać rozsuwane drzwi boczne oraz większe tylne. Długość przestrzeni ładunkowej ma sięgać 2,2 m, a szerokość między nadkolami wyniesie nico ponad 1,2 m.
Nowe Doblo MPV będzie dostępne z czterema silnikami. W ofercie znajdzie się jeden silnik benzynowy o mocy 95 KM oraz trzy jednostki wysokoprężne Multijet o mocy 90, 105 i 135 KM. Do tej gamy jednostek napędowych dołączą później: silnik Natural Power zasilany banzyną i gazem ziemnym oraz dodatkowo silnik diesla z automatyczną skrzynią biegów Dualogic. Wszystkie jednostki będą seryjnie wyposażone w system Start&Stop, który wyłącza silnik, kiedy samochód zatrzymuje się, np. na światłach.
Auto będzie wyposażone między innymi w automatyczną klimatyzacja z osobnym nawiewem na tylne siedzenia, tempomat oraz czujniki parkowania. Ponadto można będzie skorzystać z wbudowanego zestawu głośnomówiącego zintegrowanego z Blue&Me oraz nawigacji Blue&Me TomTom.
Doblo Cargo będzie oferowane z podobnymi silnikami, jak wersja MPV, w 7 różnych typach nadwozia. Będą to vany z krótkim i długim rozstawem osi, z wysokim dachem, 5-miejscowe kombi z krótkim i długim rozstawem osi oraz dwie wersje (krótka i długa) "platformy do zabudowy". Te ostatnie, jak informuje producent mogą być przekształcane wedle indywidualnych potrzeb np. na chłodnie, skrzynie stałe, plandeki.
Premiera handlowa nowych modeli w Polsce będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2010r.
Zwarson