GDDKiA wyłoniła wykonawcę koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym dla budowy ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy.
Jak poinformowała PAP w piątek rzeczniczka rzeszowskiego oddziału GDKKiA Joanna Rarus, najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Promost Consulting i IRP Biuro Projektów. "Konsorcjum zaoferowało zrealizowanie zamówienia za ponad 6 mln zł. Czas na wykonanie zadania to 19 miesięcy" - dodała.
Kolejnym etapem postępowania będzie wniesienie przez wykonawcę zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Podpisanie umowy planowane jest na styczeń 2017 r.
Rarus zaznaczyła, że pozostałym oferentom, którzy brali udział w postępowaniu przetargowym przysługuje prawo odwołania.
Koncepcja programowa, którą wykonać ma konsorcjum, doprecyzuje założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich.
Jak wyjaśniła rzeczniczka, koncepcja pomoże wybrać GDDKiA "docelowe rozwiązania projektowe i technologię realizacji". "Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy tej inwestycji" - powiedziała Rarus.
Budowa odcinka S19 od Rzeszowa do Babicy będzie realizowana w systemie projektuj-buduj. W ramach tego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ponad 1,3 km, pięciu estakad, wiaduktu oraz przejść dla zwierząt. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Dla kolejnego odcinka S19 od Babicy do Barwinka na granicy państwa przetarg na wykonanie koncepcji programowej ma być ogłoszony niebawem.
W sumie odcinek S19 od Rzeszowa do Barwinka będzie miał ponad 85 km długości. Szacunkowy koszt powstania tej trasy to ok. 9 mld zł. W ramach tego odcinka konieczna będzie budowa m.in. 4 tuneli i prawie 50 estakad.
Droga ekspresowa S19 ma stać się główną trasą komunikacyjną na kierunku północ - południe we wschodniej części kraju. Ma przebiegać od przejścia z Białorusią w Kuźnicy do granicy ze Słowacją w Barwinku.
Ma być też częścią międzynarodowej trasy Via Carpatia, która przebiegać będzie z Kłajpedy i Kowna na Litwie przez Białystok, Lublin, Rzeszów i słowackie Koszyce do Debreczyna na Węgrzech, a dalej do Rumunii, Bułgarii i Grecji.