Trwa ładowanie...
d3k1yg4
24 czerwca 2015, 17:20

Podkarpackie/ Oferty kupna Autosanu jeszcze w tym tygodniu

d3k1yg4
d3k1yg4

Jeszcze w tym tygodniu wpłynąć mają oferty kupna będącego w upadłości zakładu Autosan z Sanoka (Podkarpackie) - poinformował PAP w środę syndyk Ludwik Noworolski. Dodał, że po zdobyciu zamówienia na ponad 30 autobusów, w zakładzie nie będzie zwolnień grupowych.

Syndyk zaznaczył, że od kilku tygodni prowadzi rozmowy z pięcioma inwestorami, którzy chcą kupić Autosan. Są to firmy z Polski, w tym inwestorzy branżowi. "Mam zapewnienia od nich, że jeszcze w tym tygodniu złożą oferty kupna zakładu" - powiedział Noworolski. Jednym z warunków sprzedaży fabryki jest kontynuacja produkcji i utrzymanie zatrudnienia.

Syndyk powiedział również PAP, że wycofał się z planowanych zwolnień grupowych. Na początku czerwca poinformował on urząd pracy o zamiarze zwolnienia ponad 190 pracowników. "Udało się nam zdobyć zamówienie na produkcję ponad 30 autobusów, dlatego wycofałem się ze zwolnień grupowych. Nie oznacza to jednak, że proces restrukturyzacji zakładu nie będzie prowadzony" - podkreślił.

Autosan był pięć razy wystawiany na sprzedaż w przetargu. W ostatnim cena wywoławcza wynosiła 37 mln zł. Po piątym przetargu sędzia nadzorujący upadłość Autosanu zgodził się na sprzedaż fabryki z wolnej ręki.

d3k1yg4

Autosan oprócz autobusów produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Fabryka niedawno uzyskała homologację na produkcję miejskich autobusów SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Autosan jest w upadłości od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki.

Pod koniec maja br. Prokuratura Okręgowa w Krośnie umorzyła śledztwo ws. upadłości Autosanu.

Autosan SA jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

d3k1yg4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3k1yg4
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj