Trwa ładowanie...
d18tafa
18-02-2015 16:55

Podkarpackie/ Autobusy z Autosanu spełniają już normę Euro 6

d18tafa
d18tafa

Będącą w upadłości fabryka Autosan z Sanoka (Podkarpackie) przedstawiła w środę trzy modele autobusów miejskich SANCITY z silnikami spełniającymi najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Zakład może produkować ok. 300 sztuk tych pojazdów rocznie.

Jak powiedział na konferencji prasowej w Rzeszowie prezes zarządu i dyrektor handlowy Autosanu Sławomir Łopatowski, pojazdy z silnikami Euro 6 spełniają najostrzejsze wymagania pod względem emisji spalin na świecie.

"Teraz, kiedy uzyskaliśmy homologację na pojazdy z tymi silnikami, możemy zacząć produkować autobusy z tym napędem. Rynek przed naszymi autobusami jest zatem otwarty. Szacujemy, że możemy produkować 300 tego typu pojazdów rocznie" - dodał.

W Rzeszowie zaprezentowano trzy modele z rodziny autobusów miejskich SANCITY: 9-, 10- i 12-metrowe. Jak podkreślił Łopatowski, charakteryzują się one tym, że są oszczędne, komfortowe dla pasażerów i kierowców oraz bezpieczne. Są też przystosowane dla osób niepełnosprawnych, mają m.in. wysuwane rampy.

d18tafa

Obecnie fabryka startuje w trzech przetargach, w których oferuje modele z silnikami Euro 6. Władze firmy liczą, że przynajmniej jeden z nich uda się wygrać.

10-metrowy autobus Autosanu był testowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie. Obecny na konferencji prezes MPK Marek Filip bardzo chwalił ten model. "Testowaliśmy go przez miesiąc i spisał się bardzo dobrze, bez najmniejszej usterki. Sądzę, że w najbliższym czasie Rzeszów będzie potrzebował ok. 120 nowych pojazdów i sądzę, że te autobusy będą brane pod uwagę, szczególnie że spełniają teraz normę Euro 6" - dodał.

Na konferencji obecny był również syndyk masy upadłościowej Autosanu Ludwik Noworolski, który liczy, że w ogłoszonym po raz czwarty przetargu uda się znaleźć nabywcę na fabrykę. "Zainteresowanie przetargiem jest duże, zobaczymy jak przełoży się to na konkrety. Zakład potrzebuje nowych inwestycji i zarządzania, dlatego jest konieczne, aby inwestor pojawił się szybko" - zaznaczył.

W przetargu cena wywoławcza została ustalona na 40 mln zł. Fabryka sprzedawana jest z wyłączeniem zapasów, których cena będzie ustalana oddzielnie. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w przyszłym tygodniu.

d18tafa

Syndyk podkreślił, że jeden z zapisów przetargu dotyczy kontynuacji produkcji. "Ten warunek będzie absolutnie przestrzegany, bo Autosan ma warunki i potencjał, aby kontynuować produkcję autobusów" - mówił Noworolski.

Obecnie na linii produkcyjnej znajduje się 20 autobusów. Autosan produkuje też części do tramwajów oraz kabiny do pociągów. W ub.r. zakład sprzedał 50 autobusów; obecnie zatrudnia ok. 360 osób.

Fabryka jest w upadłości likwidacyjnej od początku października 2013 r. Wniosek o upadłość zgłosił ówczesny zarząd spółki.

Autosan S.A. jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jej początki sięgają 1832 r. Od 2001 r. firma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów; współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego.

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj