Trwa ładowanie...
24 kwietnia 2013, 14:50

Podczas kupna auta najczęściej kierujemy się ceną i praktycznością

Podczas kupna auta najczęściej kierujemy się ceną i praktycznościąŹródło: zdjęcie producenta
d4bj4ue
d4bj4ue

Wciąż najczęściej zasobność portfela decyduje o wyborze konkretnego modelu i marki samochodu. Na drugim miejscu jest funkcjonalność auta. Im lepsza marka i wyższa cena, tym częściej górę biorą indywidualne gusta.

- Jak ktoś ma mało pieniędzy, to patrzy na marki bardziej funkcjonalnie: czy się nie będzie psuł, czy ma duży bagażnik, czy ma tyle miejsca, żeby upchać tam wielką rodzinę tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Dominika Maison, prezes Domu Badawczego Maison.

Im droższa i bardziej luksusowa marka, tym częściej czynniki funkcjonalne schodzą na plan dalszy. Kupujący wychodzą z założenia, że samochody z wysokiej półki zawsze je zaspokajają. Oczywistym stają się najlepsze rozwiązania technologiczne, jakość wykonania czy ergonomia. W takim przypadku zaczyna się liczyć emocjonalny związek z marką. - Są rzeczy, które mają większe znaczenie, czasami ideologiczne, np. jak pewne działania dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu, a czasami to, że marka jest oryginalna, wyjątkowa i pozwala człowiekowi czuć się kimś wyjątkowym - wyjaśnia Maison.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Przykładem jest tutaj marka BMW, która w Polsce jest wybierana z nieco innych powodów niż za granicą. Chodzi szczególnie o nowe, luksusowe pojazdy. - Patrząc na użytkowników tej marki widać większy element chęci pozytywnego wyróżniania się, pokazania swojego stylu - tłumaczy prezes Domu Badawczego Maison. - Nie chodzi tylko o to, że ja mam pieniądze, ale przede wszystkim o to, że ja mam pewien styl, jestem osobą inną, wyjątkową.

d4bj4ue

Wyjaśnia, że takie podejście to wciąż efekt zmian społeczno-politycznych, zachodzących w naszym kraju od przeszło 20 lat. Rozrasta się grupa posiadaczy dóbr luksusowych, choć wciąż jest ich mniej niż w Niemczech, we Francji czy we Włoszech. - Grupa, którą stać na dobra luksusowe zaczyna upodabniać się do grupy na Zachodzie, gdzie nie tylko chodzi o szybką konsumpcję, ale też o wybieranie marek, które poza tym, że są drogie, to jeszcze coś za sobą niosą, mają pewne wartości, ciekawy wizerunek, który przyciąga tych użytkowników - mówi Dominika Maison.

Źródło: Newseria

ll/moto.wp.pl

d4bj4ue
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4bj4ue
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj