Trwa ładowanie...
04-01-2008 10:47

Podbić serca kibiców F1

Podbić serca kibiców F1Źródło: AFP
d28szw9
d28szw9

Firma BMW rywalizuje z Mercedesem o niemieckich sympatyków F1. W obliczu marketingowej wojny Robertowi Kubicy trudno będzie zdystansować kolegę z ekipy, Nicka Heidfelda.

Serdecznie witamy w naszej siedzibie. Większość z was mówi po niemiecku, pozwólcie więc, że w tym języku poprowadzimy uroczystość - tak Mario Theissen przywitał ostatnio gości tradycyjnej gali, podsumowującej coroczne osiągnięcia BMW w sportach samochodowych. Był to wyraźny ukłon w stronę rodzimych mediów oraz kibiców.

Poprzednie imprezy odbywały się w Szwajcarii i Austrii, ale w grudniu 2007 BMW Party po raz pierwszy zorganizowano w Monachium. Premiera najnowszego bolidu BMW Sauber też odbędzie się w stolicy Bawarii (14 stycznia), choć dotychczas team Roberta Kubicy przeprowadzał tę uroczystość w hiszpańskiej Walencji. W taki sposób słynny koncern z Monachium od dłuższego czasu odbija niemieckich kibiców odwiecznemu rywalowi - Mercedesowi.

Od wielu lat oficjalne premiery McLarena także odbywały się w Hiszpanii, lecz tym razem Mercedes musiał zareagować. Najnowszy samochód brytyjsko-niemieckiego teamu zostanie zaprezentowany w Stuttgarcie, historycznej siedzibie "srebrnej gwiazdy". Organizowana naprędce uroczystość odbędzie się 7 stycznia w Muzeum Mercedesa, który pragnie w ten sposób podkreślić wieloletnie tradycje i przypomnieć, kto od dziesięcioleci dumnie reprezentuje Niemców w sporcie samochodowym. Koncern ze Stuttgartu posiada 40% udziałów w teamie, który na całym świecie nazywany jest McLarenem, ale Niemcy potocznie mówią nań Mercedes. Od lat najbardziej kibicowali właśnie "srebrnym strzałom".

_ Więcej w Przeglądzie Sportowym _

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj