Plus - całkiem nowa wersja Golfa
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8224/golf-v-plus-01.jpg',600,401) ) |
| --- | "Plus" w języku łacińskim znaczy "więcej". Precyzyjni jak zwykle Niemcy tym właśnie słowem postanowili oznaczyć całkiem nową, większą wersję Golfa. Zabieg tym ciekawszy, że przecież – tak jak Megene i Scenic; Xsara i Xsara Picasso – Golf ma już swój odpowiednik w postaci minivana Touran. Golf Plus jest więc większym Golfem, autem jak najbardziej kompaktowym, ale przestronniejszym, wygodniejszym, bardziej funkcjonalnym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8224/golf-v-plus-02.jpg',600,401) ) |
| --- | Volkswagen Plus jest pomyślany jako rozwinięcie koncepcji auta kompaktowego w stronę auta większego rodzinnego. Dekadę temu i wcześniej, kompakt uchodził za rozwiązanie dla dwojga dorosłych i dwojga dzieci. Ciągłe powiększanie rozmiarów aut i moda na minivany zaowocowała przewartościowaniem definicji. Dość powiedzieć, że Golf pierwszej generacji (30 lat temu) miał mniejsze rozmiary, niż obecnie produkowane Polo. Peugeot 307 jest zdecydowanie autem pojemnym i przestronnym, miedzy innymi dzięki swej relatywnie wysokiej sylwetce. Model Golfa jest tak cenny dla koncernu Volkswagena, że nikt nie odważyłby się nagle zmienić znacząco jego sylwetki. Golf przecież przez wielu postrzegany jest jako auto bardzo dynamiczne (zwłaszcza GTI), a takiemu charakterowi samochodu zbyt okazały wzrost nie służy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8224/golf-v-plus-04.jpg',600,422) ) |
| --- | Golf Plus jest wyższy od zwykłego Golfa o prawie 10 cm (95 mm). Pozostaje więc jedynie o 5,4 cm niższy od Tourana. O ile jednak Touran jest już miniwanem ze swym, całkowicie pozbawionym wdzięku kształtem pudełka na buty, Golf Plus zachowuje niemal proporcje Golfa. Starano się, by był mozliwie do niego podobny. Nawet wnętrze niemal całkowicie przypomina wnętrze Golfa (Tourana jest całkowicie inne). Zadbano przy tym o większą funkcjonalność bardziej przestronnego Golfa – tylna kanapa przesuwa się o 16 cm, a oparcie jej środkowego fotela można złożyć do pozycji stolika. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 395 do 505 litrów – zależnie od położenia oparcie tylnej kanapy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8224/golf-v-plus-06.jpg',600,422) ) |
| --- | Niemal wszystkie rozwiązania konstrukcyjne dzieli Golf Plus z mniejszym bratem. Jako nowinkę w klasie Golf wprowadzono jedynie światła tylne pracujące w technice diod (LED). Golf Plus dostępny będzie w wyborze czterech jednostek napędowych: dwóch silników benzynowych I dwóch diesli. Silniki wolnossące, to te słabsze z palety Golfa: 1,4 (75 KM) i 1,6 FSI (115KM). Oferowane silniki TDI osiągają moc 105 i 140 KM. W późniejszym czasie paleta poszerzona będzie o silniejsze wersje benzynowe i słabsze wysokoprężne. Golf Plus dostępny będzie już w przyszłym roku. Miejmy nadzieję, że słowo Plus, czyli po łacinie „więcej” w nazwie nie będzie oznaczać „znacznie więcej”, jeśli chodzi o cenę.