"Platynowy" Jaguar XJ 75
*Jaguar twierdzi, iż styliści świetnie bawili się przy projektowaniu XJ75, co widać na pierwszy rzut oka. Zwykle stonowany i elegancki Jaguar, w wersji XJ75 Platinum mógłby przypaść do gustu nawet najbardziej wybrednym raperom. *
Klasyczna sylwetka nabrała niezwykle agresywnego charakteru, a to za sprawą nowego zderzaka przedniego i listew bocznych. Samochód jest wręcz przyklejony do ziemi. Odnosi się wrażenie, że mamy do czynienia z pojazdem sportowym, a nie limuzyną. Jednak to koncepcja kolorystyczna jest głównym wyróżnikiem XJ75.
Całość opiera się na kontraście między jasnym, perłowym kolorem nadwozia i ciemnymi wstawkami. 22-calowe obręcze otrzymały matowe wykończenie. Ten sam język wizualny został zastosowany przy projektowaniu wnętrza. Ciemne fotele urozmaicają jasne przeszycia, a wloty powietrza zostały podkreślone jasnymi obwódkami. Klimatu nadaje specyficzne niebieskie podświetlenie.
Monochromatyczny pocisk został wyposażony w 5-litrowy, 470-konny silnik V8 z turbodoładowaniem. Jeśli właścicielowi nie spodobałby się "gang" jednostki napędowej, zawsze może spróbować ją zagłuszyć 1200-watowym zestawem Bowers & Wilkins.
Jak twierdzi Jaguar, XJ75 Platinum nie jest tylko modelem rocznicowym, ale również próbą pokazania, iż designerzy firmy są otwarci na klientów o bardzo indywidualnych gustach. Wygląda na to, że "Jag" po 75-latach nie chce już tylko sprzedawać swoich pojazdów, ceniącym klasyczne szarości i kraciaste marynarki, bywalcom pól golfowych. 75XJ Platinum doskonale pasuje do nadmorskich bulwarów Kalifornii, gdzie mógłbym utrzeć nosa niejednemu tuningowanemu Maybachowi.
Z drugiej strony Jaguar, mimo zmiany właściciela, nie zapomina o swoich korzeniach. Firma powstała w 1922 i początkowo zajmowała się produkcją motocykli. Od tamtego czasu wyrosła na jedną z bardziej znanych marek luksusowych na rynku. Do dziś Jaguar jest synonimem sportu, elegancji i wysokich osiągów.
Zobacz Jaguara XJ 75 Platinum na filmie:
Źródło: Moto Target