Pininfarina - łakomy kąsek
Pininfarina, która od kilku lat zmaga się z problemami finansowymi, stała się łakomym kąskiem dla potentatów z branży motoryzacyjnej.
Kilka dni temu informowaliśmy, iż zakupem Pininfariny interesuje się kanadyjsko-austriacki koncern Magna. W tym tygodniu wiceprezes europejskiego oddziału firmy, Dieter Althaus, powiedział w wywiadzie:
- _ Jesteśmy mocno zaangażowani w kwestie związane z projektowaniem, a to właśnie w tym sektorze design i technologie odgrywają bardzo istotną rolę _.
Althaus odnosząc się do plotek o zakupie Pininfariny dodał, iż doświadczenie włoskiej firmy pozwoliłoby na poszerzenie kompetencji Magny w zakresie rozwoju projektów.
Specjaliści z Goodbrands (firma konsultingowa) zwracają uwagę na to, iż chęć zakupu Pininfariny przez Magnę, może być związana z wykupieniem Italdesign przez VW. Magna dostrzega we włoskiej firmie duży potencjał, który może jej pomóc w utrzymaniu aktualnej pozycji i jej polepszaniu w przyszłości. Co więcej, Pininfarina posiada również ośrodek badawczy, którego istotnym elementem jest najwyższej jakości tunel aerodynamiczny. Gdyby Magna chciała wybudować podobny obiekt na własną rękę, to inwestycja mogłaby osiągnąć pułap 30 mln euro.
Jednak Magna to nie jedyna firma, która interesuje się losem Pininfariny. Włoskie media podają, iż w gronie zainteresowanych znajduje się około 10 różnych koncernów w tym Beijing Automotive Industry Holding i Mahindra & Mahindra. Magna i Pininfarina nie wygłosiły oficjalnych oświadczeń w tej sprawie.