Trwa ładowanie...
13 czerwca 2003, 16:31

Pierwszy silnik wysokoprężny Hondy - w Accordzie już jesienią

Pierwszy silnik wysokoprężny Hondy - w Accordzie już jesienią
d2p9m8g
d2p9m8g

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-04.jpg',600,402) ) |
| --- | Honda Motor Company, największy na świecie producent silników, wytwarzający ponad 15 milionów jednostek rocznie, wprowadza pierwszy, całkowicie przez siebie skonstruowany i wyprodukowany silnik Diesla, który montowany będzie w modelach osobowych Hondy.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/853/accord-diesel.jpg',600,585) ) |
| --- | Skonstruowany na potrzeby rynku europejskiego, nowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, aluminiowy turbodiesel typu common rail o pojemności 2.2 l montowany będzie początkowo w modelach segmentu D: Accord sedan i Tourer. Jego premiera odbędzie się podczas salonu frankfurtskiego we wrześniu tego roku. Sprzedaż rozpocznie się tuż po debiucie. W terminie późniejszym planowany jest montaż jednostki w modelach Honda CR-V.

d2p9m8g

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/853/accord-diesel3.jpg',600,302) ) |
| --- | Honda Motor Company zdecydowała się na skonstruowanie i produkcję jednostki wysokoprężnej ze względu na rosnące zainteresowanie klientów europejskich samochodami napędzanymi olejem napędowym. Na przestrzeni ostatnich 10 lat, roczna wielkość sprzedaży samochodów osobowych klasy średniej wyposażonych w silniki Diesla, oferowanych na pięciu największych rynkach europejskich znacznie wzrosła. W roku 1990 wynosiła 400,000 sztuk, w 2002 – 1.2 mln sztuk, co stanowi 60% sprzedaży w całym segmencie.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/853/accord-diesel2.jpg',600,608) ) |
| --- | Dane techniczne silnika:
cztery cylindry, rzędowy
układ poprzeczny
16 zaworów DOHC
system bezpośredniego wtrysku paliwa typu common rail drugiej generacji
turbodoładowanie o zmiennej geometrii z systemem chłodzenia międzystopniowego
pojemność: 2204 cm3
średnica cylindra x skok tłoka: 85 x 97.1 mm
stopień sprężania: 16.7 : 1, ciśnienie wtrysku: 1600 barów
moc max: nie mniejsza niż 140 KM
max. moment obrotowy: nie mniejszy niż 340 Nm
poziom emisji spalin – odpowiadający normom Euro IV6

d2p9m8g

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/582/accord-tour-07.jpg',600,401) ) |
| --- | Honda Motor Company wytwarza dwu - i czterosuwowe jednostki wykorzystywane w samochodach, motorach, urządzeniach przemysłowych i elektrycznych, począwszy od silników o pojemności 25 ccm do potężnych silników montowanych w bolidach Formuły 1. Jest producentem pojazdów z napędem ogniw paliwowych oraz hybrydowym (IMA).Honda zapowiada prace nad kolejnymi jednostkami wysokoprężnymi.

d2p9m8g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2p9m8g
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj