Pierwszy polski zespół na torze Le Mans
Polska firma, AutoGroup S.A. rozpoczęła Projekt Le Mans, w wyniku którego powstanie polski zespół mający wystartować w legendarnym wyścigu Le Mans.
Obecnie autami Stealth ścigają się 4 zespoły wyścigowe (Krayemracing.com, Dr Klaus Nesbach - STT H&R Cup, Rob Knook - Rhino's GT series, Speedworx). Poprzednik modelu B7, B6 zdobył między innymi tytuł najszybszego auta w zawodach British GT w roku 2000, 4 miejsce w inauguracyjnym wyścigu 2004 Bahrain GT Festival, w rywalizacji z autami GT takimi jak Saleen S7, Ferrari 550, Ferrari F40, Dodge Viper SR10 i Mosler, zwycięstwo w WRDA Sports Racing Car Championship w 2005, oraz rekord przyspieszenia 0-100 mil w 6,31 sek. (Autocar 0-100 competition). Samochód zwyciężył również w Spezial-Tourenwagen-Trophy w Niemczech w 2007 roku
Pod maską sportowej wersji B6 drzemie silnik V8 o pojemności 6132 ccm, mocy 630 KM i maksymalnym momencie obrotowym 693 Nm. Czas sprintu od zera do 200 km/h zajmuje autu zaledwie 8,2 sek. dla porównania Ferrari Enzo ten sam sprint zajmuje o 1,2 sek dłużej. Prędkość maksymalna auta to ponad 320 km/h.
AutoGroup S.A. kupiła brytyjską markę Stealth, specjalizującą się w produkcji samochodów wyścigowych i sportowych tworzonych pod indywidualne zamówienia. Opierając się na doświadczeniu Brytyjczyków firma chce stworzyć auto oznaczone jako Stealth B7. Samochód wraz z polską załogą i polskimi mechanikami ma startować w najcięższych wyścigach 24-godzinnych w Le Mans, Dubaju oraz Wielkiej Brytanii.
Jakub Wielicki