Pierwszy na świecie diesel-boxer!
Firma Subaru od lat słynie z dopracowanych i bezawaryjnych silników w układzie przeciwsobnych. Fantastyczny dźwięk pracy, obniżony poziom wibracji, zoptymalizowanie położenia środka ciężkości oraz poprawa bezpieczeństwa pasażerów w przypadku kolizji to jedne z wielu ich zalet. Rozwiązanie jest od lat stosowane również przez Porsche, jednak do tej pory żaden z producentów nie pokusił się o przygotowanie wysokoprężnego silnika w układzie boxer.
40-osobowe grono inżynierów Subaru otrzymało zadanie opracowania turbodiesla, który ma stanowić atut w ofercie przeznaczonej na rynek europejski. Jednostka zostanie zaprezentowana na marcowym Geneva Motor Show.
Projekt Subaru zakłada, że bazowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,2 litra będzie mógł być w stosunkowo prosty sposób rozbudowany o kolejne dwa cylindry, co da pojemność 3,3 litra. Jeżeli zajdzie potrzeba, jednostka napędowa urośnie do ośmiu cylindrów i pojemności 4,4 litra. Co ważne, każdy z silników będzie idealnie przystosowany do współpracy z konstrukcją układu przeniesienia napędu Symmetric AWD. Silnik trafi do produkcji na przełomie 2007 i 2008 roku.