Pierwszy na świecie 10-biegowy "automat" w Lexusie LC 500
Lexus LC 500 będzie pierwszym na świecie samochodem wyposażonym w 10-biegową przekładnię automatyczną. Premiera samochodu spodziewana jest na styczniowe targi w Detroit.
Nowe coupe najprawdopodobniej będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych. Pierwszą jest LC 500 z 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 (477 KM, 530 Nm) i to właśnie z nią ma współpracować wspomniana skrzynia, dostarczona przez firmę Aisin. Wszystko wskazuje na to, że drugą odmianą będzie LC 500h z nową jednostką hybrydową pracującą w cyklu Atkinsona, której sercem jest 3,5-litrowy "benzyniak" V6.
Silnik jest rozwinięciem układu znanego z Lexusa GS 450h, wykorzystującego jednak rozwiązania znane z Toyoty Prius, mające zapewnić większą sprawność cieplną i niższe zużycie paliwa. Portal Motoring Australia dotarł do informacji, z których wynika, że LC 500h będzie dysponował łączną mocą 476 KM (o 126 KM więcej niż w Lexusie GS 450h).
Nadwozie LC ma częściowo wykorzystywać rozwiązania platformy TNGA, zaś w przedniej części nadwozia zostanie zastosowana aluminiowa rama przestrzenna. W konstrukcji pojawią się też ultralekkie elementy z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Ok. 2018 r. można się spodziewać wyczynowej wersji LC F, wyposażonej z 4-litrowy silnik V8 (612 KM) z podwójnym doładowaniem sprężarkami elektrycznymi.
ll