Trwa ładowanie...
13-08-2014 15:46

Pierwsze zdjęcie Volvo XC90

Pierwsze zdjęcie Volvo XC90Źródło: zdjęcie producenta
d18tafa
d18tafa

Volvo zaprezentowało zdjęcie, na którym widać przedni reflektor nowego SUV-a XC90. Samochód ten zastąpi wysłużony już model, ale jeszcze ważniejsze jest to, że będzie pierwszym wykorzystującym nową linię stylistyczną i modułową konstrukcję.

O tym, jak będą wyglądały nowe modele Volvo, wiemy dzięki ostatnim konceptom szwedzkiej marki. Już pierwsze zdjęcie nowego XC90 pokazuje, że auto produkcyjne będzie mocno czerpać z samochodów koncepcyjnych. Na fotografii widać reflektor ze światłami do jazdy dziennej, których kształt przypomina młot Thora. Można się spodziewać, że cała sylwetka będzie mniej pozaokrąglana niż dzisiaj oferowane modele. To duża zmiana, ale zaprezentowane podczas kolejnych salonów samochodowych auta dają pewność, że nowe Volvo będzie wyglądać ciekawie.

Kompletne porzucenie starej stylistyki to najbardziej widoczna nowość, ale Szwedzi przygotowali dużo więcej. Tworzenie nowego XC90 zajęło inżynierom cztery lata i jest częścią największych inwestycji w historii marki. Duży SUV powstał w oparciu o innowacyjną modułową platformę (podobną do MQB Volkswagena)
, która będzie podstawą wszystkich przyszłych modeli. Volvo wymienia dwie zalety takiego rozwiązania.

Pierwsza to zapewnienie swobody inżynierom i projektantom, którzy w prosty sposób mogą implementować nowe rozwiązania – również z zakresu bezpieczeństwa. Modułowa platforma oznacza szybsze projektowanie różnych rodzajów nadwozi. Dla przykładu XC90 to duży, 7-miejscowy SUV, w którym w trzecim rzędzie mogą zasiadać osoby o wzroście do 170 cm. Jednak ta sama platforma pozwoli na stworzenie kompaktowego następcy V40. Drugą zaletą modułowej konstrukcji jest możliwość zastosowania różnych układów napędowych i elektrycznych. Dzięki temu tworzenie kolejnych samochodów będzie nie tylko tańsze, ale i szybsze.

d18tafa

Kolejną dużą nowością w XC90 będzie wyjątkowo wydajny napęd hybrydowy. Składać się będzie z 2-litrowego silnika benzynowego ze sprężarką mechaniczną i turbiną, który został połączony z jednostką elektryczną. Będzie to hybryda typu plug-in umożliwiająca ładowanie akumulatorów z gniazdka. Oznacza to łączną moc 400 KM i średnią emisję CO2 niższą niż w Toyocie Prius. Oprócz tego dostępne będą również słabsze jednostki napędowe – diesle i benzynowe – wszystkie o czterech cylindrach.

sj/tb, moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj