Pierwsze zdjęcia Genesisa G90 ujrzały światło dzienne
Hyundai wprowadza na rynek swoją nową markę premium o nazwie Genesis i od razu zaczyna od mocnego uderzenia – największej i najbardziej luksusowej limuzyny. Koreańczycy pokazali pierwsze zdjęcia modelu, który zastąpi Hyundaia Equus, ale pojawi się też na nowych rynkach.
Genesis G90 to model, który ma za zadanie rywalizować w coraz mocniej obsadzonym segmencie dużych limuzyn. Grupa konkurentów obejmuje głównie Mercedesa Klasy S, BMW serii 7, Audi A8, Lexusa LS i Jaguara XJ. Koreańczycy z Hyundaia przekonują, że ich samochód nie ma się czego wstydzić w tym towarzystwie i jest znaczącym krokiem na przód w porównaniu do poprzedniego flagowca tej marki.
Podstawową jednostką napędową w ofercie będzie wolnossące V6 o pojemności 3,8 l, mocy 311 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 396 Nm. Bardziej wymagający klienci będą mogli wybrać nowy podwójnie doładowany silnik 3,3 V6 oferujący kierowcy 365 KM i 509 Nm. Dzięki 8-biegowej skrzyni automatycznej pozwoli to na osiągnięcie 100 km/h w 6,2 s. Topowa odmiana to już klasyczne 5-litrowe V8 o mocy 425 KM i momencie obrotowym 519 Nm. Parametry te zapewniają limuzynie przyspieszenie do 100 km/h w 5,7 s.
Wzorem większości konkurentów, standardem jest napęd na tylną oś, ale za dopłatą oferowany jest też układ przenoszący moc na wszystkie cztery koła. Na liście opcji znalazło się również adaptacyjne zawieszenie.
We wnętrzu pasażerowie mogą liczyć na sporą dawkę luksusu i nowoczesnych technologii. Na długiej liście wyposażenia znajdziemy elektryczne sterowanie wszystkich czterech foteli, 12,3-calowy ekran z przodu i dwa 9,2-calowe tablety z tyłu, bezprzewodową ładowarkę do telefonu, trójstrefową klimatyzację i wiele innych. O komfort podróży zadba znacznie większy niż w przypadku Equusa rozstaw osi (teraz mierzący 3160 mm), potrójne uszczelnienie drzwi i podwójne szyby izolujące od zewnętrznego hałasu.
Na początek zaprezentowano dane dotyczące koreańskiej specyfikacji flagowego Genesisa, który w swoim rodzimym kraju będzie nosił nazwę EQ900. Można się spodziewać, że wersje europejska i amerykańska będą się nieco różnić, ale zmiany nie powinny być duże. W końcu G90 od początku tworzony był jako model globalny. W Korei jego sprzedaż ma ruszyć w pierwszej połowie 2016 roku, natomiast na pozostałych rynkach zadebiutuje on kilka miesięcy później.
sj, moto.wp.pl