Pierwsze sukcesy nowego Fiata Uno
Premiera Fiata Uno nowej generacji w Brazylii była jednym z ważniejszych wydarzeń w światowej motoryzacji na przestrzeni ostatniego półrocza. Czy samochód wzbudził duże zainteresowanie wśród kupujących?
Jak informuje spółka, nowy Fiat Uno został dobrze przyjęty przez rynek. W ciągu kilku tygodni od momentu premiery dostawy modelu osiągnęły w Brazylii poziom około 20 tys. egzemplarzy.
Zainteresowanie mediów nie tylko południowoamerykańskich nowym Fiatem Uno było naprawdę duże. Doszło nawet do spekulacji, jakoby samochód w zmodernizowanej wersji miał pojawić się za jakiś czas w salonach dealerskich na Starym Kontynencie.
Dodajmy, że Brazylia wyprzedziła już Włochy jako największy na świecie rynek zbytu oraz kraj produkcji samochodów. W roku ubiegłym fabrykę w brazylijskim Betim opuściło prawie 730 000 samochodów.
Dla porównania, ubiegłoroczny wynik tyskich zakładów Fiat Auto Poland był rekordowy w historii, osiągnąwszy poziom prawie 606 000 samochodów (+22,9%).
Fiat jest aktualnie liderem rynku brazylijskiego, osiągnąwszy w pierwszym półroczu udział na poziomie 22,8%. Koncern zwiększył wolumen dostaw o 3%, podczas gdy cały rynek urósł o 7,3%.
SAMAR