Pierwsze hybrydy Land Rovera
Land Rover wprowadza na rynek swoje pierwsze modele hybrydowe - Range Rover Hybrid i Range Rover Sport Hybrid. Technologia ma obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Dwa wykonane w całości z aluminium modele bazują na platformie PLA Land Rovera i dzielą identyczną jednostkę napędową. Są to pierwsze na świecie hybrydowe SUV-y klasy premium, wyposażone w silniki wysokoprężne. Zachowają one napęd na 4 koła Land Rover z systemem Terrain Response 2 oraz możliwości brodzenia i wysoki prześwit.
Zespół napędowy Range Rover Hybrid posiada 3 wybierane przez kierowcę tryby pracy i łączy 3-litrowy silnik SDV6 i jednostkę elektryczną (35 kW, 170 Nm), które zintegrowano z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF. Układ hybrydowy, obejmujący zestaw akumulatorów litowo-jonowych, falownik i silnik elektryczny, waży niecałe 120 kg. Silnik ten poprawia przyspieszenie oraz napędza pojazd w trybie EV. Działa on również jako generator wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania do ładowania akumulatora.
Łączna moc obu motorów wynosi 340 KM przy 4 000 obr./min. a najwyższy moment obrotowy 700 Nm dostępny jest w zakresie 1 500-3 000 obr./min. Zapewnia to przyspieszenie do "setki" w niecałe 7 s, prędkość maksymalną 218 km/h oraz spalanie paliwa na średnim poziomie 6,4 l/100 km.
Chłodzony cieczą zestaw akumulatorów zamontowano pod podłogą pojazdu w ochronnej kołysce ze stali borowej, tak by nie ograniczał przestrzeni dla pasażerów i ich bagażu. Range Rover Hybrid mieści 5 pasażerów i identyczną ilość bagażu z pełnowymiarowym kołem zapasowym, zaś Range Rover Sport Hybrid posiada niezmienione w stosunku do konwencjonalnej wersji wnętrze 5+2.
W celu zaprezentowania możliwości hybryd Range Rover 22 sierpnia wyruszyła ekspedycja "Jedwabny Szlak 2013" z Wielkiej Brytanii do indyjskiego Bombaju. Trasa liczy 16 000 km i obejmuje 12 krajów, w tym Polskę. Przyjazd do Bombaju zaplanowano na 15 października.
Źródło: Land Rover
ll/moto.wp.pl