Trwa ładowanie...
mercedes
04-02-2009 23:42

Piękna, czy bestia - FAB Design Mercedes CL 600 V12

Piękna, czy bestia - FAB Design Mercedes CL 600 V12
d1u6y09
d1u6y09

Seryjne Mercedesy wyższych segmentów dość skutecznie opierają się zaszufladkowaniu w kategoriach brzydoty i piękna. Ponadczasowa stylistyka sprawia, że potrafią przypaść do gustu niemal każdemu.

Nie sposób tego jednak powiedzieć spoglądając na najnowsze dzieło firmy FAB Design. Rozdęte błotniki, wielkie koła i przedni zderzak ostry jak brzytwa sprawiły, że reprezentacyjne coupe zmieniło się w osiłka bezczelnie obwieszczającego o swoich możliwościach.

Dopiero bliższa znajomość z samochodem przekonuje, że zmiany nie zostały na pokaz, ale by umożliwić pełne wykorzystanie potencjału silnika. Wielkie otwory w przednim zderzaku skuteczniej zasysają powietrze do chłodzenia silnika, zaś wycięcia w błotnikach dbają o odpowiednią atmosferę wokół potężnych tarcz hamulcowych. Elementy były oczywiście dopracowane w tunelu aerodynamicznym, więc zmodyfikowany Mercedes CL zaczął jeszcze lepiej przylegać do nawierzchni. Już po rzucie okiem na cztery, basowo pomrukujące rury wydechowe mało kto będzie wątpił, że lepszy docisk do asfaltu jest jedynie chwytliwym hasłem tunera...

d1u6y09

Dzięki zoptymalizowaniu karoserii pod względem aerodynamiki kierowca będzie mógł w miarę bezpiecznie wykorzystać potencjał 12-cylindrowego silnika. W miarę, ponieważ 650 KM przerosłoby umiejętności niejednego kierowcy wyścigowego... W codziennej jeździe jeszcze ważniejszy będzie moment obrotowy na poziomie aż 1120 Nm! Dzięki niemu Mercedes katapultuje się z pełną siłą – niezależnie od wybranego biegu oraz prędkości.

Napęd w całości trafia na tylne opony w rozmiarze 305/25 ZR 20. Czarne walce dzielnie walczą z potencjałem silnika, umożliwiając sprinty do „setki” w czasie 4,2 sekundy. Uzależniające wtłaczanie w oparcie skórzanego fotela ustaje dopiero przy 320 km/h. Zmodyfikowane zawieszenie oraz hamulce dbają, by imponujące osiągi nie stały się zabójcze dla szczęśliwego posiadacza samochodu. Zanim ktokolwiek przekona się o potencjale ekskluzywnego coupe z potężnym silnikiem, musi zgromadzić kilkaset tysięcy euro...

Łukasz Szewczyk

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj