Pięć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie pierwszego, 16-km odcinka drogi ekspresowej S3 na granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego - poinformował w środę wrocławski oddział GDDKiA. Trasa łączy wybrzeże Polski z południem Europy.
Na fragment trasy, który połączy Nową Sól (Lubuskie) z Gaworzycami (Dolnośląskie), najtańszą ofertę w wysokości 355,1 mln zł brutto złożyła firma Dragados. Na ponad 446 mln zł brutto wartość prac wyceniło konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, co było najdroższą propozycją.
"Liczymy, że podpiszemy z wykonawcą umowę jeszcze w tym roku. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty będziemy stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji jakości robót" - powiedziała rzeczniczka wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Borkowska.
Zaznaczyła, że wykonawca będzie miał 30 miesięcy na wybudowanie drogi, z pominięciem trzech miesięcy zimowych.
Na pierwszym fragmencie, oprócz dwóch jezdni dwupasmowych o długości 16,4 km, przewidziano również m.in. sześć obiektów inżynierskich w ciągu drogi S3 oraz dziewięć wiaduktów nad tą drogą.
Rzeczniczka dodała, że otwarcie ofert na kolejne cztery odcinki dolnośląskiego fragmentu S3, który ma połączyć Nową Sól z Legnicą, nastąpi do końca września. Ten fragment drogi będzie liczył łącznie 85 km. Cała inwestycja ma kosztować ok. 3 mld zł.
W zeszłym tygodniu ogłoszono też przetarg na kolejne dwa odcinki, liczącego 36 km dolnośląskiego fragmentu S3 z Legnicy do Bolkowa.
Trasa S3 łączy wybrzeże Polski z paneuropejskimi korytarzami transportowymi. Prowadzi od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami.