Piąta generacja VW Golfa... nareszcie!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1039/golfv-02.jpg',497,332) ) |
| --- | Nieszczęśni przedstawiciele koncernu VW, którzy już od pewnego czasu musieli przypisywać Golfom właściwości zarezerwowane dla wina i skrzypiec odetchną z ulgą: Volkswagen Golf doczekał się swej piątej już generacji. Niemiecki tygodnik AutoBild z dumą prezentuje VW Golf V generacji, już teraz określając go mianem nowego lidera segmentu C. Ów król, choć pozbawiony wyjątkowego wdzięku, komfortu, czy wreszcie unikatowych rozwiązań technicznych zdobył rynek swoją prostotą i solidnością. Od momentu prezentacji pierwszego Golfa w 1974 roku sprzedano już ponad 22 milionów egzemplarzy tego modelu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1038/golfv-01.jpg',497,332) ) |
| --- | Nowy Golf nie będzie się już wstydził ciasnego nadwozia. W porównaniu z poprzednikiem, samochód wydłużył się o 5,7cm, poszerzył o 2,4cm i urósł wzwyż o 3,9cm. Bagażnik będzie miał teraz 347l. czyli o 17l. więcej niż IV generacja. Pasażerowie tylniej kanapy usiądą wygodniej, mając przestrzeń na nogi większą o 6,5cm. Większe nadwozie oparto na nowej płycie podłogowej – przetestowanej już w modelu Touran. VW pozazdrościł Focusowi znakomitych właściwości jezdnych i zastosował w swym najnowszym modelu wielowachaczowe zawieszenie tylnich kół. Nowe auto początkowo trafi do sprzedaży w wersji 3 i 5. drzwiowej. Podstawowe wyposażenie obejmie 6 poduszek powietrznych, 5 trójpunktowych pasów bezpieczeństwa i tyleż zagłówków. Samochód dostępny będzie w trzech tradycyjnych dla VW wersjach wyposażenia: trendline, komfortline oraz highline. Ciekawostką jest dostępny opcjonalnie inteligentny system dwustrefowej klimatyzacji – Klimatronic. Podczas cofania lub spryskiwania szyb, urządzenie włącza wewnętrzny obieg
powietrza, tak aby przykre zapachy nie przedostawały się do wnętrza pojazdu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1039/golfv-03.jpg',497,332) ) |
| --- | Silniki przewidziane dla nowego VW dysponują mocą od 75 do 140 KM. Na razie będą to dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne. Podstawowy 1,4 / 75 KM, oraz nowoczesny, znany już z Tourana 1,6 FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa dysponujący mocą 115 KM to silniki benzynowe. Dla zwolenników Diesli do wyboru: 2,0 TDI/ 105KM lub nowość, mająca swoją premierę w Audi A3 – 2,0 TDI/ 140 KM. Audi z mocniejszym dieslem rozpędza się do 100km/h w czasie poniżej 10sek. i osiąga maksymalną prędkość 207 km/h. Wolno się spodziwewać, że osiągi Golfa wyposażonego w ten sam silnik będą prawie identyczne. Silniki 1,6 FSI oraz 140 konny diesel współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami przekładniowymi. W przyszłości paletę silników uzupełnią dwie jednostki benzynowe FSI (1,6/86KM oraz 2,0/ 150KM) oraz bardzo oszczędny SDI o mocy 70KM. Legendarne GTI napędzać będzie 250 konne monstrum. | [
](
javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1039/golfv-04.jpg',497,332) ) |
| --- | Nowy „REX Compactus” pojawi się na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie, będzie można go też obejrzeć 6. września przy okazji festynu VW w miejscowości Golfsburg (nazwanym tak specjalnie na tę okazję Wolfsburgu). Golf V generacji to oczko w głowie koncernu i szansa na wydostanie się z dołka, w którym tkwi VW. Jeszcze nigdy Golf nie był dla Niemców tak ważny jak teraz i być może dlatego koncern tak ostrożnie wprowadza swoje najnowsze dziecko na rynek – to co nie sprawdzi się w mniej ważnym dla VW Touranie, nie może powtórzyć się w Golfie. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji o cenach, ale niemieccy dziennikarze przewidują, że cena wersji podstawowej oscylować będzie wokół kwoty 15 600 Euro – strasznie dużo, nawet jak na króla.