Peugeot zamyka 2013 r. na minusie
W 2013 r. Peugeot sprzedał na całym świecie ponad 1,55 mln samochodów. Jest to wynik o 8,7 proc. gorszy od osiągniętego w roku poprzednim.
Na Europę przypadło 897 000 pojazdów (spadek o 6,1 proc.) z czego 743 000 to samochody osobowe a 154 000 - lekkie auta dostawcze. Spadł również udział w rynku - z 6,8 proc. w 2012 r. do 6,5 proc. w 2013 r. Na plusie rok zakończyły najważniejsze rynki Europy Środkowej i Wschodniej (wzrost o 6,3 proc.).
Polski oddział Peugeota sprzedał łącznie 18 155 sztuk, co pozwoliło zwiększyć udział w rynku z 5,12 proc. do 5,47 proc. Największą dynamikę wzrostu miała sprzedaż samochodów dostawczych, która sięgnęła 33,7 proc. dając marce udział 13,59 proc. i drugą lokatę na polskim rynku. Z samochodów osobowych największą popularnością cieszył się model 208 (3 838 sztuk).
W Chinach sprzedano 272 000 (wzrost o 25,8 proc.), w Brazylii - 57 500 (spadek o 20,2 proc.), w Argentynie - 98 300 (wzrost o 21,6 proc.) w Rosji - 33 900 (spadek o 23,8 proc.), w Algierii - 74 400 (wzrost o 12,1 proc.) a w Turcji - 34 000 samochodów (wzrost o 15,1 proc.).
Aby poprawić niekorzystne wyniki Peugeot zamierza wzbogacić gamę modelu 308 o wersję SW i nowe jednostki napędowe, odnowić ofertę w segmencie A oraz wśród samochodów dostawczych o dużej ładowności. Optymizmem napawają również lepsze wyniki pod koniec 2013 r., dobre przyjęcie debiutów rynkowych oraz spodziewane ożywienie na istotnych dla marki rynkach Europy Południowej.
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl