Peugeot sprzedał 1,7 mln aut na całym świecie
Peugeot opublikował wyniki sprzedaży. Dowiadujemy się z nich, że francuska marka sprzedała na całym świecie w 2012 r. 1,7 mln swoich pojazdów co przekłada się na spadek o 6,1 proc. względem 2011 r.
Udało się utrzymać dynamiczne tempo wprowadzania nowości rynkowych - w ubiegłym roku miało miejsce 5 ważnych premier i kilka debiutów istniejących modeli na rynkach pozaeuropejskich. Wiosną 2012 r. ruszyła sprzedaż modeli 208, zaś już pod koniec roku auto zostało liderem francuskiego rynku samochodów osobowych. Zebrano również 19 000 zamówień na pojazdy z hybrydową, wysokoprężną technologią napędową HYbrid4, która zadebiutowała w modelu 3008 a następnie 508 i 508 RXH. Pojawił się również Peugeot 301.
Na rynku europejskim zanotowano spadem sprzedaży o 12,6 proc., do 955 000 sztuk. Udział Peugeota wyniósł 6,8 proc. i utrzymał wypracowaną w 2010 r. czwartą pozycję wśród producentów. W Europie Zachodniej spadek miał poziom 8,7 proc. (we Francji spadek o 13,3 proc., w Niemczech spadek o 13 proc., we Włoszech spadek o 21 proc., zaś jedynym krajem o tendencji wzrostowej jest Wielka Brytania). W Europie Środkowo - Wschodniej popyt zmniejszył się o 7,7 proc. Udział w rynku polskim wzrósł z 5,2 do 5,3 proc. Dużo lepiej sytuacja prezentowała się na rynkach pozaeuropejskich. W Chinach zanotowano wzrost aż o 24,4 proc. do 216 000 sztuk zaś w Algierii o 45 proc. do 65 000 sztuk.
W 2012 roku Peugeot kontynuował politykę globalnej ekspansji, zwiększając wielkość sprzedaży gotowych pojazdów poza Europą z 33 proc. (550 000) całkowitej sprzedaży w roku ubiegłym, do 39 proc. (608 000). Biorąc pod uwagę całkowitą sprzedaż Peugeot na świecie (pojazdów gotowych i zestawów do montażu – CKD), wynik zrealizowany na rynkach pozaeuropejskich stanowił 44 proc. jej wolumenu.
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl