Trwa ładowanie...
10-09-2013 13:42

Peugeot Onyx: supersamochód przyszłości?

Peugeot Onyx: supersamochód przyszłości?Źródło: zdjęcie producenta
dear932
dear932

Peugeot zdradził szczegóły swojego supersamochodu Onyx. Projektanci zdecydowali się na zastosowanie wielu innowacyjnych rozwiązań i technologii.

Nadwozie Onyxa jest dość radykalne pod kątem materii i kolorów. Błotniki i drzwi wykonano z płatów czystej miedzi, które ostro kontrastują z grafitowo-czarną resztą karoserii. Pojazd wyposażono w pionowy grill i dwa smukłe reflektory typu Full LED o powierzchni ograniczonej do niezbędnego minimum. Z tyłu znajdziemy charakterystyczne dla marki światła z potrójnym "śladem pazurów" i niewielkimi listewkami ukierunkowującymi strumień powietrza spływający z boków i dachu. Onyx oddaje hołd modelowi RCZ poprzez podwójne wybrzuszenie dachu i aluminiowe pałąki. Szyby i dach wykonano z polimetakrylanu metylu - tworzywa, które pozwala dojrzeć karbonową konstrukcję i wnętrze kabiny.

Szkielet samochodu opracował dział Peugeot Sport oraz Dyrekcja Badawczo-Rozwojowa Grupy. Wykonana z monolitycznego karbonu konstrukcja składa się z 12 części - obejmuje przednie i tylne podłużnice, co pozwoliło na rezygnację z dodatkowych płyt i zoptymalizowanie sztywności skrętnej i masy konstrukcji. Zamontowany hybrydowy silnik V8 HDi FAP o pojemności 3,7 l generuje 600 KM, która jest przenoszona na tylne koła za pomocą 6-przełożeniowej skrzyni sekwencyjnej. Wymiary Onyxa to 4,65 m długości, 2,20 m szerokości, 1,13 m wysokości zaś masa wynosi 1 100 kg. 20-calowe obręcze wyposażono w opony Michelin o wymiarach 275/30 (przód) oraz 345/30 (tył).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Technologia HYbrid4 odzyskuje energię kinetyczną, traconą w fazie hamowania. Składowana jest ona w bateriach litowo-jonowych a następnie następuje automatyczne oddawanie przy przyspieszaniu generując dodatkowe 80 KM mocy. Hamowanie zapewniają cztery karbonowe tarcze o średnicy 380 mm (przód) i 355 mm (tył), zaś za wytworzenie dużej siły docisku odpowiadają płaska podłoga karbonowa i ruchomy spojler.

dear932

Drzwi pojazdu otwierają się dwufazowym ruchem. W momencie otwierania zewnętrzna powłoka miedziana oddziela się od płatu drzwi i przesuwa o kilka centymetrów na bok, aby następnie wykonać obrót. Wnętrze jest zdominowane przez światło dzienne dzięki prześwitującemu dachowi. Projektanci zdecydowali się na minimalizm - wykonano je z jednego kawałka sprężonego filcu, bez szwów czy połączeń. Na małej kierownicy osadzono aluminiowe przełączniki pozwalające na sterowanie funkcjami samochodu oraz łopatki do zmiany biegów. Deskę rozdzielczą wykonano z drewna "Newspaper Wood" wyprodukowanego ze zużytych gazet i znajduje się na niej wyświetlacz Head-Up Display.

Źródło: Peugeot

ll/moto.wp.pl

dear932
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dear932
Więcej tematów