Peugeot 908 HYbrid4: Hybryda w wyścigach
Pokazany po raz pierwszy w lutym, wyścigowy model 908 jest obecnie prezentowany w Genewie w wersji hybrydowej z silnikiem Diesla, zgodnej ze specyfikacją na 2011 r. Model 908 odpowiada nowym wymogom technicznym obowiązującym w roku 2011 w sportach motorowych. Jest jednym z elementów ofensywy marki, której zasadniczą część stanowi zaangażowanie w ochronę środowiska.
Od czasu prezentacji hybrydowego samochodu pokazowego na torze Silverstone w 2008 r., Peugeot Sport nie ustaje w pracach nad tą nową technologią, prowadząc je w ścisłej współpracy z inżynierami Grupy PSA.
908 HYbrid4 wykorzystuje system oparty na zasadzie odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, przechowania jej i ponownego użycia podczas przyspieszania. Dzięki temu poprawia się wydajność układu napędowego.
System generuje dodatkową moc rzędu 80 KM, która jest wykorzystywana w ciągu kilku sekund. Energia (500 kJ między dwoma fazami hamowania) jest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych, a następnie automatycznie przekazywana na tylną oś podczas przyspieszania (bez komendy "push to pass"). W czasie przejazdu przez aleję serwisową 908 porusza się z kolei w trybie wyłącznie elektrycznym. Dodatkowo, tryb "zerowej emisji" zostanie wykorzystany przy homologacji auta.
Po prezentacji 908 HYbrid4, Peugeot Sport planuje udział modelu w oficjalnej sesji testowej na torze w Le Mans. Odbędzie się ona 24 kwietnia. Cel jest tym bardziej ambitny, że jego realizacja zależy w dużej mierze od wyników pierwszych testów modelu 908 HYbrid4, zaplanowanych na koniec marca.
[
]( http://wnp.pl )
mz