Trwa ładowanie...
04-01-2007 10:38

Peugeot 607

Peugeot 607
d40afpy
d40afpy

Nie masz ochoty na Audi, BMW czy Mercedesa? Zawsze możesz zdecydować się na... Peugeota.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Wśród samochodów klasy wyższej od lat dominują pojazdy niemieckie. Nie oznacza to wcale, że inni producenci zrezygnowali z wprowadzania na rynek aut „dla szefów”. Należy do nich m.in. francuski Peugeot, który model 607 oferuje od roku 1999. W 2004 r. poddano go face liftingowi zmieniając nieco wygląd zderzaków.

Cechy szczególne

Peugeot 607 dostępny jest z jednym tylko rodzajem nadwozia – sedan. Ma to swoje wytłumaczenie. Nabywcy aut segmentu, do którego należy francuski pojazd, najczęściej decydują się na 4-drzwiowe samochody. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-2b.jpeg',180,119) ) |
| --- | W przekonaniu kupujących są one bardziej prestiżowe niż kombi czy hatchbacki, a prestiż ma duże znaczenie w przypadku drogich pojazdów. Twórcy flagowego Peugeota zadbali o komfort. Przykładem może być pokrywa bagażnika, która otwiera się automatycznie po wciśnięciu przycisku ukrytego w zerze numeru „607” lub guzika na pilocie zdalnego sterowania, a zamyka – również automatycznie – po naciśnięciu przycisku znajdującego się na wewnętrznej części pokrywy. Do tego dochodzą m.in. czujnik deszczu, podgrzewane fotele przednie i tylne, elektryczna zasłona tylnej szyby oraz dwustrefowa klimatyzacja. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-3b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Takiego wyposażenia można zresztą oczekiwać w aucie kosztującym (bez promocji) 183 tys. zł.

d40afpy

Silnik

Testowany przez nas Peugeot 607 miał wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 l rozwijający moc 170 KM. To dynamiczna jednostka napędowa, której maksymalny moment obrotowy osiągany jest już przy 1500 obr/min. Sprawia to, że sprawne ruszanie i rozpędzanie auta o masie własnej 1725 kg nie stanowi problemu. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, na co wpływa m.in. zastosowanie grubych, wielowarstwowych szyb. Dźwięk pracującego silnika zaczyna być wyraźnie słyszalny dopiero po osiągnięciu przez jednostkę napędową ok. 3700 obr/min. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wynoszące średnio 8,0 l/100 km (w trasie 6,1 l/100 km; w mieście 9,8 l/100 km) odbiega od wyników podawanych przez producenta – jest wyższe w każdym przypadku o 0,5 do nawet 1,3 l/100 km. Warta zauważenia jest obecność filtra cząstek stałych, wymagającego co mniej więcej 120 tys. km obsługi w autoryzowanej stacji serwisowej.

Wrażenia z jazdy

Peugeot 607 jest samochodem wygodnym. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-6b.jpeg',375,500) ) |
| --- | Na komfort podróżowania nie powinni narzekać ani podróżujący z przodu, ani siedzący z tyłu. Fotele przednie, regulowane elektronicznie z pamięcią ustawień, zapewniają dobre podparcie dla ud i pleców, dzięki czemu nawet w długiej trasie nie odczuwa się zmęczenia. Nieco zaskakuje ograniczona ilość przestrzeni pod kolumną kierownicy – nawet przy jej maksymalnym podniesieniu na nogi prowadzącego wydaje się pozostawać nieco zbyt mało miejsca.
Zegary są czytelne, ale sterowanie radiem i telefonem jest utrudnione ze względu na dużą ilość niewielkich przycisków umieszczonych w taki sposób, że zasłania je nieco dźwignia zmiany biegów.
Bagażnik jest pojemny i ustawny, bo nadkola nie wnikają w jego głąb, a zawiasy chowają się w prowadnicach. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-7b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Pojemność przestrzeni bagażowej można zwiększać składając oparcia tylnych foteli, przy czym czynność tę można wykonać za pomocą uchwytów znajdujących się w bagażniku.
Miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że nierówności drogi są bardzo dobrze tłumione. Jeśli chcielibyśmy pojechać nieco szybciej w zakręcie, o nasze bezpieczeństwo zadba seryjnie montowany układ kontroli stabilności toru jazdy (ESP). Nawet, jeśli zdecydujemy się na jego odłączenie, to pozostanie on w stanie „uśpienia” i aktywuje się po przekroczeniu przez auto prędkości 50 km/h.

d40afpy

*Podsumowanie * | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11415/peugeot_607-8b.jpeg',500,375) ) |
| --- |

Peugeot 607 jest alternatywą dla niemieckich aut segmentu D. To pojazd komfortowy, mający nieco mniej sportowego zacięcia niż samochody produkowane za naszą zachodnią granicą. Z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM może stanowić ciekawą propozycję dla tych, którzy chcą podróżować wygodnie nie rezygnując bynajmniej z dynamicznej jazdy.

d40afpy

Wybrane dane techniczne :

| Typ silnika | Diesel |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 2179 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min): | 170/4000 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 370/1500 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 9,3 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 224 |
| Pojemność bagażnika (l): | 509 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km): | 5,2/8,5 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 490 x 180 x 144 |
| Rozstaw osi (cm): | 280 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
| Cena (zł)*: | 183 000 | * bez promocji

Przestronność wnętrza * Dużo miejsca z przodu i z tyłu; nie brakuje go ani nad głową, ani na nogi
Silnik Dynamiczna jednostka napędowa, która maksymalny moment obrotowy osiąga już przy 1500 obr/min, co pozwala na sprawne rozpędzanie auta
Poziom hałasu * Silnik zaczyna pracować głośniej od 3700 obr/min. Wnętrze jest bardzo dobrze wyciszone.
Zużycie paliwa Biorąc pod uwagę rozmiary auta i osiągi jednostki napędowej zużycie paliwa jest na akceptowalnym poziomie.
Wyposażenie * Bogate wyposażenie.

Wyposażenie seryjne:

| Poduszki powietrzne | 10 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Układ stabilizacji toru jazdy | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Alarm | S |
| Automatyczna klimatyzacja | S |
| Komputer pokładowy | S |
| Czujniki parkowania przód/tył | O/S |
| Podgrzewane przednie i tylne fotele | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/S |
| Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | S |
| Tempomat | S |
| Radioodtwarzacz CD/M3 ze zmieniarką płyt | S | S - wyposażenie seryjne
O - opcja

d40afpy

Autor: Maciej Pobocha |

|
| --- |

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj