PEUGEOT 605
Lata produkcji | 1989 - 1999 |
Dostępne wersje nadwoziowe | sedan |
Silniki | 2.0 (121KM) 2.0 16V (132KM) 2.0 Turbo (141KM) 2.0 Turbo (147KM) 2.1 D (82KM) 2.1 TD 12V (109KM) 2.5 TD (129KM) 3.0 (167KM) 3.0 SV 24 (200KM) 3.0 V6 (190KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2800 |
Długość (mm) | 4720 |
Szerokość (mm) | 1800 |
Wysokość (mm) | 1410-1420 |
Marka |
Peugeot 605, to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli klasy wyższej. Zadebiutował w 1989 roku, jako następca przestarzałego już modelu Peugeot 604. Występował w jednej wersji nadwoziowej, jako 4-drzwiowy sedan. Auto miało konkurować w grupie premium. Choć Peugeot 605 miał wszystkie potrzebne ku temu elementy, przestronne wnętrze, bogate wyposażenie, mocne silniki pod maską, bardzo komfortowe zawieszenie, to model ten nigdy nie doścignął pułapu sprzedaży najgroźniejszych niemieckich konkurentów jak Mercedes, BMW czy Audi. Auto cierpiało też na wysoką awaryjność (podobnie jak Citroen XM). Pod maską montowano benzynowe silniki o pojemnościach od 2.0 do 3.0 litrów o mocach w granicach od 115 do 200 KM oraz jednostki wysokoprężne o pojemnościach od 2.1 do 2.5 litra i mocach od 82 do 129 KM. Produkcja trwała do 1999 roku, a następcą stał się model Peugeot 607.