PEUGEOT 406
Lata produkcji | 1995 - 2004 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; coupe; sedan |
Silniki | 1.6 (88KM) 1.8 i 16V (116KM) 1.8 (90KM) 1.8 16V (110KM) 2.0 16V (132KM) 2.0 Turbo (147KM) 2.0 16V (135KM) 2.0 HPi (140KM) 2.2 16V (158KM) 3.0 V6 (207KM) 3.0 V6 24V (190KM) 3.0 24V (190KM) 1.9 D (75KM) 1.9 TD (90KM) 1.9 TD (92KM) 2.0 HDI (109KM) 2.0 HDI (90KM) 2.1 TD (108KM) 2.1 TD 12V (109KM) 2.2 HDi (133KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2482 |
Długość (mm) | 4555 |
Szerokość (mm) | 1764 |
Wysokość (mm) | 1396 |
Marka |
Peugeot 406, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1995 roku, zastępując w gamie Peugeot model 405. Występował w trzech wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Za projekt stylistyczny odpowiada włoskie studio Pininfarina. Podobnie jak poprzednik, model 406 bardzo szybko zyskał popularność. Bardzo dobrze sprzedawały się szczególnie wersje z silnikiem wysokoprężnym, a w pewnym okresie 406 stał się nawet jednym z najchętniej kupowanych modeli w swoim segmencie. Technologicznie auto bazuje na rozwiązaniach innego modelu z koncernu PSA, a mianowicie Citroena Xantii. W 1999 roku, czyli mniej więcej w połowie okresu produkcyjnego, Peugeot zdecydował się na poważny facelifting. Modernizacji poddano przede wszystkim przód auta, zmieniono reflektory, atrapę chłodnicy, zderzak itp. Usprawnieniom poddano także mechaniczna stronę auta. Produkcję zakończono w 2004 roku, a w gamie model 406 został zastąpiony przez model 407.