PEUGEOT 405
Lata produkcji | 1987 - 1996 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan |
Silniki | 1.6 (94KM) 1.6 (75KM) 1.6 (88KM) 1.6 (90KM) 1.6 (72KM) 1.9 (120KM) 1.9 i (105KM) 1.9 (95KM) 1.9 Sport MI-16 (147KM) 1.9 (109KM) 1.9 Sport MI-16 (158KM) 1.8 TD (90KM) 1.9 D (69KM) 1.9 D (70KM) 1.9 D (64KM) 1.4 (75KM) 1.6 (89KM) 1.8 (101KM) 2.0 X4 (121KM) 2.0 16V (150KM), 2.0 MI-16 (152KM) 2.0 T 16 X4 (196KM) 2.0 (121KM) 1.9 D (68KM) 1.9 TD (90KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Długość (mm) | 4410 |
Szerokość (mm) | 1695-1715 |
Wysokość (mm) | 1350-1405 |
Marka |
Peugeot 405, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 1987 roku, jako następca dwóch modeli - Peugeot 305 i Peugeot 505. Występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi. Pod koniec lat 80-tych XX wieku Peugeot reprezentowany był w klasie średniej przez dwa modele, 305 i 505, a nowa konstrukcja modelu 405 miała łączyć oba auta w jednej klasie (segmencie D). Stylistykę auta opracowało uznane i cenione studio Pininfarina. Opcjonalnie występowało także z napędem na wszystkie cztery koła. Pod maską montowano zarówno benzynowe jak i wysokoprężne jednostki napędowe o mocach od 71 do 200 KM. Topową wersją jest 200 konny Peugeot 405 T16. W 1992 roku Peugeot zaprezentował model 405 po modernizacji. Zmianie uległy elementy mechaniczne oraz stylistyka nadwozia i wnętrza. W 1995 roku przedstawiono następcę, model Peugeot 406, a produkcję modelu 405 zakończono w 1996 roku.