PEUGEOT 309
Lata produkcji | 1985 - 1993 |
Dostępne wersje nadwoziowe | hatchback |
Silniki | 1.1 (54KM) 1.3 (64KM) 1.4 (67KM) 1.4 (75KM) 1.4 (84KM) 1.6 (103KM) 1.6 (72KM) 1.6 (75KM) 1.6 (94KM) 1.9 (102KM) 1.9 (109KM) 1.9 (98KM) 1.9 D (64KM) 1.9 GTI (120KM) 1.9 GTI (128KM) 1.1 (60KM) 1.6 (92KM) 1.6 i (88KM) 1.8 D (78KM) 1.8 D (60KM) 1.9 GTI (122KM) 1.9 GTI 16V (147KM) 1.9 GTI 16V (158KM) 1.9 i (98KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2470 |
Długość (mm) | 4050 |
Szerokość (mm) | 1630 |
Wysokość (mm) | 1380 |
Marka |
Peugeot 309, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 1985 roku, a jego produkcja trwała do 1993 roku. Model 309 początkowo produkowany i sprzedawany miał być jako Talbot, gdyż w 1978 roku koncern PSA przejął europejską filię koncernu Chrysler, zmieniając markę produkowanych przez nią modeli na Talbot. Produkcję rozpoczęto w październiku 1985 roku w miejscowości Ryton, a pierwsze egzemplarze do salonów trafiły na początku 1986 roku. Model 309 występował w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Początkowo pod maską montowano silniki Simca: 1118 cm3 (E1A) i 1294 cm3 (G1A) oraz benzynowe jednostki napędowe z Talbota Horizon lub cztery silniki konstrukcji Peugeot: 1580 cm3, 1905 cm3, 1769 cm3 i 1905 cm3. Ostatni silnik montowany był w usportowionej wersji 309 GTI. Do zalet tego modelu zaliczyć można całkiem sporych rozmiarów przestrzeń bagażową, wynoszącą 397 litrów. Model Peugeot 309 produkowany był do 1993 roku, kiedy przedstawiono jego następcę,
czyli model Peugeot 306. W międzyczasie, w 1989 roku 309-ka przeszła modernizację, zarówno stylistyczną, jak i mechaniczną.