Peugeot 308 SW - wideorelacja z premiery!
W trakcie salonu samochodowego w Genewie Peugeot zaprezentuje nie tylko sportową wersję popularnego modelu 308. Ku uciesze rodzin została odsłonięta także praktyczna odmiana kombi. Jest o co walczyć, gdyż poprzednik, czyli Peugeot 307 SW w ciągu sześciu lat został sprzedany w liczbie 900 000 egzemplarzy.
Do przednich drzwi auto jest identyczne z hatchbackiem. Za nimi linia dachu delikatnie opada, a zwieńczenie bryły stanowi niemal pionowa klapa bagażnika. Dzięki temu samochód będzie w stanie bez trudu przewieźć przedmioty o znacznych gabarytach.
Peugeot 308 SW - genewska premiera
Producent nie starał się jednak uczynić z niego typowej bagażówki. Rozstaw osi zwiększony o 10 centymetrów oraz przesuwana tylna kanapa to wyraźny ukłon w stronę podróżnych. Bardziej liczne rodziny z pewnością docenią możliwość zamówienia wariantu z dodatkowym rzędem siedzeń w bagażniku. Co ważne, w celu zwiększenia kufra nie będzie konieczny ich demontaż, gdyż Francuzi opracowali system pozwalający na chowanie trzeciego rzędu foteli pod podłogą.
Kolejną atrakcją na liście opcji jest panoramiczny dach. Do jego wykonania użyto tafli szkła o powierzchni 1,68 m2. Poza tym Peugeot 308 SW będzie mógł być wyposażony w biksenonowe reflektory, system ostrzegający o przekroczeniu linii na drodze, klimatyzację, ABS, ESP i siedem poduszek powietrznych.
Nawet najbardziej wybredny klient nie będzie narzekał na ograniczony wybór jednostek napędowych. Francuzi zaproponowali pięć silników benzynowych. Motor 1.4 VTi ma 95 KM i 136 Nm, natomiast 1.6 VTi produkuje 120 KM i 160 Nm. Dwulitrowiec przystosowany do spalania etanolu, czyli jednostka 2.0 BioFlex zaoferuje kierowcy 145 KM oraz 208 Nm.
Klienci oczekujący sportowych osiągów powinni zastanowić się nad zamówieniem auta z silnikiem 1.6 THP. Dzięki turbosprężarce ze stosunkowo niewielkiej pojemności skokowej udało się wycisnąć 150 KM i 240 Nm lub 175 KM i 260 Nm. Obie wersje są zestawiane z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Dla kierowców przyzwyczajonych do karmienia samochodu ropą przewidziano diesle o pojemności 1,6 i 2,0 litra. Podstawowy silnik 1.6 HDi zapewnia 90 KM i 215 Nm, natomiast mocniejszy – 110 KM i 260 Nm. Wyposażony w filtr cząstek stałych motor 2.0 HDi generuje z kolei 136 KM i 340 Nm.
Zaprezentowane w marcu auto wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie roku, a w Polsce możemy spodziewać się go jesienią.
Łukasz Szewczyk