Peugeot 308 R: debiut w 2015 roku
Na fali sukcesów modeli 208 GTi i RCZ R, Peugeot postanowił wprowadzić do produkcji seryjnej ekstremalną odmianę 308 R.
To nie jest jeszcze oficjalna informacja, jednak źródła bliskie francuskiej firmie potwierdzają, że decyzja o rozpoczęciu produkcji „gorącego” 308 już zapadła. Samochód zadebiutował, jako koncept podczas zeszłorocznych targów we Frankfurcie i od razu przypadł do gustu dziennikarzom motoryzacyjnym. Zastosowano w nim turbodoładowaną jednostkę napędową 1,6 THP rozwijającą maksymalną moc 270 KM i maksymalny moment 330 Nm. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem manualnej przekładni 6-biegowej. Odpowiednią trakcję zapewnia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen, natomiast w awaryjnych sytuacjach lub podczas ekstremalnej jazdy na torze swój potencjał ujawniają tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 330 mm z tyłu.
Wersja seryjna prawdopodobnie otrzyma podobny „zestaw”, a dodatkowo będzie się wyróżniała dedykowanymi obręczami aluminiowymi z szerokimi oponami, poszerzonymi nadkolami i ozdobnymi dodatkami.
Nieoficjalne źródła donoszą również, że Peugeot pracuje nad drogową wersją modelu 2008 DKR oraz zmodyfikowanym 208 T16 Pikes Peak, który posłuży do próby bicia rekordu toru Nürburgring dla samochodów wyścigowych (6 minut i 11 sekund), który został ustanowiony w 1983 przez Stefana Bellofa jadącego Porsche 956 Group C. Zapowiada się więc prawdziwa ofensywa sportowych modeli spod znaku lwa.
(źródło: Mototarget.pl)