PEUGEOT 306
Lata produkcji | 1993 - 2002 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet; hatchback |
Silniki | 1.1 (60KM) 1.4 (75KM) 1.6 i 16V (109KM) 1.6 i (98KM) 1.6 (89KM) 1.8 (101KM) 1.8 (110KM) 1.9 D (75KM) 2.0 (121KM) 2.0 S16 (150KM) 2.0 16V (132KM) 2.0 S16 (152KM) 2.0 S16 (163KM) 1.8 D (58KM) 1.9 TD (90KM) 1.9 D (68KM) 1.9 D (69KM) 1.9 D (64KM) 2.0 HDI (90KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2580 |
Długość (mm) | 4030-4345 |
Szerokość (mm) | 1690 |
Wysokość (mm) | 1380-1410 |
Marka |
Peugeot 306, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 1993 roku, jako następca modelu Peugeot 309. Producent musiał stworzyć popularną i bardzo udaną konstrukcję, gdyż wyjątkowo nieudanemu modelowi 309 daleko było do rynkowego sukcesu. W dodatku, sukces mniejszego modelu Peugeot 205 spowodował, że wystarczyło nieco powiększyć udane rozwiązania i przedstawić godnego rywala dla Volkswagena Golfa czy Opla Astry. Za projekt stylistyczny odpowiada znane i cenione studio Pininfarina, które zresztą również odpowiada za projekt modelu Peugeot 205. Efektem była bardzo podobna do mniejszej 205-ki stylistyka i całkiem niezłe wyniki sprzedaży, choć niemieckim rywalom kompaktowy Peugeot nigdy poważnie nie zagroził. Technologicznie 306 bazuje na rozwiązaniach modelu Citroen ZX (współpraca w ramach koncernu PSA). Występował w wielu wersjach nadwoziowych, jako: 3- i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. W okresie produkcji, od 1993 do 2002
roku, powstały trzy "generacje", będące jednak bardziej poważnymi modernizacjami, określanymi jako 306 Phase I (1993-1997 r.), 306 Phase II (1997-1999 r.) oraz 306 Phase III (1999-2002 r.).