Trwa ładowanie...
03-09-2013 10:15

Peugeot 3008 i 3008 HYbrid4: crossover po nowemu

Peugeot 3008 i 3008 HYbrid4: crossover po nowemuŹródło: zdjęcie producenta
d131haa
d131haa

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowane zostaną odświeżone wersje modeli Peugeota 3008 i 3008 HYbrid4.

Odnowiono przód pojazdu - zmieniona została osłona chłodnicy i obramowania świateł przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza wykończono chromowanymi listwami, zaś obramowania tych świateł są typowe dla concept-carów Peugeota. Reflektory wbudowano w czarny klosz ze specjalną listwą oraz wyposażono je w LED-owe kierunkowskazy i światła o jazdy dziennej. W najlepiej wyposażonych wersjach reflektory posiadają lampy ksenonowe z automatyczną regulacją kąta pochylenia wiązki światła oraz systemem doświetlania zakrętów. Znakiem rozpoznawczym są nowe tylne lampy o ciemnych kloszach - z diod LED utworzono trzy świetlne "ślady pazurów".

3008 posiada kompaktowe wymiary (4 365 mm długości i 1 837 mm szerokości) "ubrane" w sylwetkę SUV-a. Klienci do dyspozycji będą mieli 9 kolorów nadwozia, w tym nowy czerwony lakier Rubi oraz 3-warstwowy biały Nacre. W 3008 HYbrid4 dostępnych jest 6 kolorów nadwozia, w tym szary Shark. Producent zadbał też o nowe wzory tapicerek, w tym skórzanych.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na wprost kierowcy wyświetlana jest prędkość samochodu (chwilowa i zadana tempomatu) oraz odległość od auta poprzedzającego - wszystko na składanej, przezroczystej płytce z poliwęglanu. W celu ułatwienia odczytu każda z funkcji ma przypisany inny kolor. Na wyświetlaczu znajdującym się w centralnym miejscu deski wyświetlany jest interfejs radioodbiornika i nawigacji, komputera pokładowego, systemów wspomagających parkowanie przodem i tyłem oraz obraz z kamery cofania.

d131haa

Powierzchnia szyb w wersjach wyposażonych w panoramiczny dach sięga 5 m kw. Nocą światło naturalne zastępują lampki umieszczone w dolnej części przednich drzwi oraz dioda LED w konsoli podsufitki. Kolumna kierownicy natomiast posiada 3 przeguby Kardana, co zapewnia bardziej naturalny kąt pochylenia kierownicy. Innym udogodnieniem są liczne schowki na podręczne przedmioty, których łączna pojemność wynosi niemal 50 l.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Odmiana 3008 HYbrid4 to połączenie silnika wysokoprężnego 2,0 HDi FAP (163 KM) z jednostką elektryczną (37 KM). Pierwszy napędza koła przednie a elektryczny - tylne. Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm na przedniej osi i 200 Nm na tylnej osi. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło do 3,4 l/100 km. Technologia hybrydowa daje kierowcy możliwość wyboru jednego spośród czterech różnych trybów pracy. Pierwszy z nich, "Auto", przekazuje sterowanie całym systemem elektronice, drugi - "ZEV" - oznacza napęd elektryczny, trzeci - "4WD" - generuje napęd na wszystkie koła natomiast "Sport" nastawiony jest na dynamiczną jazdę.

W "konwencjonalnej" wersji 3008 do wyboru będą silniki wysokoprężne 1,6 e-HDi (115 KM, spalanie od 4,2 l/100 km), 1,6 HDi (115 KM, od 4,8 l/100 km), 2,0 HDi (150 KM, 5,3 l/100 km) oraz 2,0 HDi (163 KM, 6,1 l/100 km). Oferta motorów benzynowych obejmuje jednostki 1,6 VTi (120 KM, 6,7 l/100 km), 1,6 THP (155 KM, 6,9 l lub 7,6 l/100 km w zależności od rodzaju skrzyni biegów) oraz 1,6 THP (163 KM, 8,4 l/100 km).

Źródło: Peugeot

ll/moto.wp.pl

d131haa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d131haa
Więcej tematów