Peugeot 3008 i 3008 HYbrid4: crossover po nowemu
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowane zostaną odświeżone wersje modeli Peugeota 3008 i 3008 HYbrid4.
Odnowiono przód pojazdu - zmieniona została osłona chłodnicy i obramowania świateł przeciwmgielnych. Duży wlot powietrza wykończono chromowanymi listwami, zaś obramowania tych świateł są typowe dla concept-carów Peugeota. Reflektory wbudowano w czarny klosz ze specjalną listwą oraz wyposażono je w LED-owe kierunkowskazy i światła o jazdy dziennej. W najlepiej wyposażonych wersjach reflektory posiadają lampy ksenonowe z automatyczną regulacją kąta pochylenia wiązki światła oraz systemem doświetlania zakrętów. Znakiem rozpoznawczym są nowe tylne lampy o ciemnych kloszach - z diod LED utworzono trzy świetlne "ślady pazurów".
3008 posiada kompaktowe wymiary (4 365 mm długości i 1 837 mm szerokości) "ubrane" w sylwetkę SUV-a. Klienci do dyspozycji będą mieli 9 kolorów nadwozia, w tym nowy czerwony lakier Rubi oraz 3-warstwowy biały Nacre. W 3008 HYbrid4 dostępnych jest 6 kolorów nadwozia, w tym szary Shark. Producent zadbał też o nowe wzory tapicerek, w tym skórzanych.
Na wprost kierowcy wyświetlana jest prędkość samochodu (chwilowa i zadana tempomatu) oraz odległość od auta poprzedzającego - wszystko na składanej, przezroczystej płytce z poliwęglanu. W celu ułatwienia odczytu każda z funkcji ma przypisany inny kolor. Na wyświetlaczu znajdującym się w centralnym miejscu deski wyświetlany jest interfejs radioodbiornika i nawigacji, komputera pokładowego, systemów wspomagających parkowanie przodem i tyłem oraz obraz z kamery cofania.
Powierzchnia szyb w wersjach wyposażonych w panoramiczny dach sięga 5 m kw. Nocą światło naturalne zastępują lampki umieszczone w dolnej części przednich drzwi oraz dioda LED w konsoli podsufitki. Kolumna kierownicy natomiast posiada 3 przeguby Kardana, co zapewnia bardziej naturalny kąt pochylenia kierownicy. Innym udogodnieniem są liczne schowki na podręczne przedmioty, których łączna pojemność wynosi niemal 50 l.
Odmiana 3008 HYbrid4 to połączenie silnika wysokoprężnego 2,0 HDi FAP (163 KM) z jednostką elektryczną (37 KM). Pierwszy napędza koła przednie a elektryczny - tylne. Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm na przedniej osi i 200 Nm na tylnej osi. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym spadło do 3,4 l/100 km. Technologia hybrydowa daje kierowcy możliwość wyboru jednego spośród czterech różnych trybów pracy. Pierwszy z nich, "Auto", przekazuje sterowanie całym systemem elektronice, drugi - "ZEV" - oznacza napęd elektryczny, trzeci - "4WD" - generuje napęd na wszystkie koła natomiast "Sport" nastawiony jest na dynamiczną jazdę.
W "konwencjonalnej" wersji 3008 do wyboru będą silniki wysokoprężne 1,6 e-HDi (115 KM, spalanie od 4,2 l/100 km), 1,6 HDi (115 KM, od 4,8 l/100 km), 2,0 HDi (150 KM, 5,3 l/100 km) oraz 2,0 HDi (163 KM, 6,1 l/100 km). Oferta motorów benzynowych obejmuje jednostki 1,6 VTi (120 KM, 6,7 l/100 km), 1,6 THP (155 KM, 6,9 l lub 7,6 l/100 km w zależności od rodzaju skrzyni biegów) oraz 1,6 THP (163 KM, 8,4 l/100 km).
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl