Peugeot 208 HYbrid FE: maksymalnie oszczędny
Jedną z nowości firmy Peugeot prezentowanych podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie będzie model 208 HYbrid FE. Ma być to wyjątkowo oszczędne auto, które zarazem oferuje bardzo dobre osiągi.
Podstawą projektu jest model 208 1,0 l VTi (68 KM), który został poddany znacznym modyfikacjom. Są one widoczne w stylistyce nadwozia oraz rozwiązaniach poprawiających jego właściwości aerodynamiczne. Samochód jest bardziej opływowy, przez co osiąga zdecydowanie niższy współczynnik oporu powietrza Cx, niż model seryjny. Dzięki specjalnym oponom oraz felgom 19-calowym zmniejszyły się również opory toczenia. Ponadto, producent zastosował tylny dyfuzor usprawniający przepływ powietrza.
Sercem Peugeot 208 HYbrid FE jest hybrydowy układ napędowy składający się z 3-cylindrowego silnika spalinowego, pięciobiegowej przekładni półautomatycznej, motoru elektrycznego oraz akumulatora litowo-jonowego. Silnik elektryczny o mocy 30 kW (41 KM) pozwoli na przejechanie w trybie ekologicznym "zero-emissions" do 19 kilometrów. Kierowca będzie mógł też wybrać tryb hybryd lub sport. Przy średnim spalaniu na poziomie 2,1 litra na 100 km, samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 8 sekund, wydzielając przy tym poniżej 50 gramów CO2 na kilometr.
Decydujący wpływ na osiągi auta miało obniżenie masy własnej. 208 HYbrid FE jest o około 200 kg lżejszy od produkcyjnego modelu 208 1,0 VTi, który waży zaledwie 975 kg. Obniżenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu elementów kompozytowych/karbonowych, jak maska silnika czy nadkola. Włókno węglowe zostało wykorzystane do stworzenia paneli drzwi i zewnętrznego poszycia. Wszystkie szyby, oprócz czołowej, wykonano natomiast z poliwęglanu.
(źródło: Mototarget.pl)